یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همراه با کوچک مرد زائر در طواف خانه دوست

  • 09 مرداد 1398
  • 23:36
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 269 بازدید
  • Article Rating
همراه با کوچک مرد زائر در طواف خانه دوست

نامش محمد امین است شاید می توان گفت کوچکترین زائرحج امسال است که با پای خود در این سیر الی الله گام نهاده او که با جثه ای ظریف و چشمانی معصوم و کودکانه در میان سیل جمعیت از مردان و زنان آرامشی وصف ناشدنی دارد.
حتی دوربین هم نمی تواند آرامشش را دربر هم بزند.
سنش را که می پرسند با لبخندی سرشار از نشاط می گوید 6 سال دارد و قرار است به کلاس اول برود.
از لباس احرامش که سوال می کنند ؛ می گوید این لباس را برای محرم شدن پوشیده، شاید معنی اش را در توضیحات بزرگترها با همه حس کنجکاوی اش خوب نفهمیده باشد اما حس آزادی و رها شدگی که از پوشیدن این لباس دارد برایش بسیار ملموس و جذاب است حسی به دور از همه قید و بندها و علایق .
و او این را می داند که حتی اگر نخواهد هم باید این لباس را بپوشد و همانند دیگران شود بی هیچ ترتیب و توالی و تفاوتی .
در می یابد که او نیز چون همه انسان هاست و همه با هم برابرند و هیچ یک به واسطه ظاهر و داشته های دنیوی و مالی بر سایرین برتری ندارد .
می آموزد که اینجا دیگر نمی تواند بگوید من این را می خواهم و آن را نمی خواهم،باید بزرگ شود ؛ باید بشوند و به گوش بگیرد و به جان بپذیرد و اینگونه است که طاعات خداوند جهانیان می کند ومی آموزد که در برابر خواست او خاشع باشد .
او می خواهد در میان دریایی از انسان ها از هر رنگ و نژاد و مذهبی گرد خانه ای طواف کند که بر مهر مادری و عشق خداوندی بنا شد خانه ای که نقطه آغازین خلقت زمین است و او این مهر را دریافته و در این طواف با مهری بی انتها برای آنانی دعا کند که التماس دعا و حاجت هاشان را با او روانه کرده اند تا در این آستان کبریایی و این خانه مقدس با دستانی پاک و بیانی معصومانه و دلی سرشار از مهر به هستی بر پیشگاه حضرتش عرضه دارد که قطعا این درخواست ها بی پاسخ نخواهدماند.
طوافی بر هفت خوان تطهیر و طهارت و طی هفت مرحله سلوک و چه خوب که او هنوز صفحه دلش مطهر و ضمیرپاک کودکانه اش غباری بر خود نگرفته و اثر این سیر وسلوک می تواند بر قلب و روحش ماندگار وعمیق باشد.
اما در توضیح گاه نخستین نگاه بر بیت العتیق این خانه آزاد و رها ،او می خواهد مهر را نثار همگان کند و دعا می کند ، برای همه انسان ها و در این همگان بر خلاف بزرگترها تفکیک نمی کند؛ دوست و آشنا، دور و نزدیک را بلکه دعا می کند برای همگانی که می توانند ازگمراه ترین مردمان تا باتقواترین شان باشد.
باشد این سیر و سلوک عارفانه درسرزمین نور و وحی در ذهن و قلب این مرد کوچک آثار بزرگ ، برجسته و درخشانی در پی داشته باشد.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار