یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

آیت الله مکارم شیرازی: تفاهم حج تمتع خبر بسیار مسرت بخشی است

  • 07 بهمن 1397
  • 23:41
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 287 بازدید
  • Article Rating
آیت الله مکارم شیرازی: تفاهم حج تمتع خبر بسیار مسرت بخشی است
مرجع تقلید شیعیان یکشنبه شب در دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار کرد: اینکه حج و زیارت ما با عربستان سعودی در خصوص حج به تفاهم رسیده است بسیار خبر مسرت بخشی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان یکشنبه شب در دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر و علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار کرد: اینکه حج و زیارت ما با عربستان سعودی در خصوص حج به تفاهم رسیده است بسیار خبر مسرت بخشی است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن ابراز خرسندی از توافق صورت گرفته با عربستان در خصوص حج تمتع به حجاج توصیه کرد: در زمینه های مختلف رعایت مسائل ظاهری را داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تعطیلی حج در نهایت به تعطیلی اسلام منجر می شود و نباید این اتفاق بیفتد گفت: دشمنان تبلیغ می کنند که ما عقیده ای به حج نداریم و به جای آن به سفر عتبات می رویم در حالی که حضور و ثبت نام این تعداد زیاد حاجی جواب دندان شکنی به ان ها است.

او با بیان اینکه حاجیان ما نیز باید رفتاری آبرومند داشته باشند و آبروی ایران را حفظ کنند ابراز کرد: این گرانی ها یک خدمتی به حج کرد و ان هم این بود که کمتر کسی به سراغ بازار و خرید می رود و لذا این نکته هم باید به حاجیان تذکر داده شود که وقت خود را در بازار ها سپری نکنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: افرادی هم که مسائل را به خوبی نمی دانند و مسائل مربوط به زنان و حجاب نیز باید توسط روحانیون کاروان ها به آنها گفته شود تا موجب آبروریزی نشوند و لذا خوب است تا وظایف و اقدامات روحانیون کاروان ها به صورت مکتوب نوشته شود و در اختیار آنها قرار داده شود.

او ادامه داد: رفت و آمدها در مسجد الحرام و مسجد النبی نباید به گونه ای باشد که آنها را تحریک کند و باید بسیار با احتیاط عمل کرد و قوانین آنها را رعایت نمود؛ از آن جایی که آنها به مهر نماز حساسیت دارند اما برخی حجاج وسواس به خرج می دهند و مهر را برای سجده به صورت پنهانی استفاده می کنند که در برخی موارد مشکل ساز شده اند و چه بسا نماز آنها اشکال هم دارد چون خلاف تقیه عمل کردند.

آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد: در هزینه ها و مواد غذایی نیز در این اوضاع گرانی مراقب باشید در ایام حج اسراف نشود و به مسؤلین پذیرایی ها هم یاد آور شوید از این جهت مراقب باشند.

او با بیان اینکه باید در آموزش مسائل حج تأکید داشته باشید گفت: ما برای موفقیت شما در این وظیفه و مسؤولیت مهم و حساس دعا می کنیم و امیدواریم دست به دست هم دهید و بتوانید حج را به صورت آبرومند برگزار کنید.

این مرجع تقلید افزود: به رئیس جمهور بگویید که گروهی می خواهند وجهه مذهبی ما را ضعیف کنند که با کمک به حج کار این گروه خنثی می شود.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار