دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

پنجمين همايش استان در شهرستان سبزوار برگزار گرديد

پنجمين همايش استان در شهرستان سبزوار برگزار گرديد
همايش عمره گزاران شهرستان سبزوار امروز چهارشنبه مورخ 9 بهمن ماه 92 در محل سالن شهيد مشکاني برگزار گرديد
روابط عمومي حج و زيارت خراسان رضوي:
همايش مذکور با حضور مديريت حج و زيارت استان و جمعي از کارکنان و مسئولين بخش هاي مختلف همکار و نماينده بعثه مقام معظم رهبري منطقه خراسان در جمع زائرين و کارگزاران زيارتي اين شهرستان برگزار گرديد.






در ابتداي همايش بعد از تلاوت قران مجيد و مداحي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري منطقه خراسان به ايراد سخنراني پرداختند؛حجت الاسلام و المسلمين قاصري ضمن خوش آمد گويي از حضور پرشور زائرين شهرستان سبزوار در اين همايش ، از زحمات کارگزاران و مسئولين در بر پايي همايش قدرداني نموده و در ادامه سخنان خود هدف از برگزاري اين همايش ها را آشنايي هر چه بيشتر زائرين با اعمال و مناسک عمره و وضعيت کشور عربستان بيان نموده و اهميت دو موضوع مهم نيت و هدف از سفرعمره و لزوم آموزش اعمال را در بخش عمره تشريح نمودند .


درادامه برنامه معاون حج و زيارت استان نيز به نمايندگي از طرف مديريت حج و زيارت استان به بيان نکات لازم در بخش هاي مختلف اجرايي پرداختند حاج آقاي درگاهي در سخنان خود به زائرين تاکيد نمودند تا با رعايت دستورالعمل هاي سازمان و بعثه و قوانين کشور ميزبان سفر توام با آرامش و زيارتي قبول را تجربه نمايند.


در ادامه همايش حجت الاسلام و المسلمين اسلامي فر نيز که از طرف بعثه مقام معظم رهبري براي آموزش عملي مناسک عمره معرفي شده بودند به بيان معني عمره پرداختند و منظور از سفر عمره را تحولي عظيم و عمران در روح و جان زائر دانسته و آمادگي زائر قبل، حين و بعد از سفر را به اين منظور توضيح دادند؛ ايشان ضمن ارائه توضيحات لازم در بخش حرم شناسي با همکاري گروه همايش توضيحات عملي عمره را براي زائرين ارائه نمودند که مورد استقبال گرم حاضرين قرا گرفت.
در حاشيه حضور مديريت حج و زيارت استان و همراهان ، بازديد از دفاتر زيارتي و حضور در منزل مدير پيشکسوت اين شهرستان نيز صورت گرفت.

گزارش تکميلي ديدار با پيشکسوت شهرستان سبزوار:






مدير پيشکسوت شهرستان سبزوار جناب حاج آقاي قربانعلي مکارم متولد 1315 است که در سمت معاون و مدير کاروانهاي حج 11 مرتبه به زائرين خدمت نموده و سپس در سمت روحاني کاروانهاي حج و عمره تا سالهاي قبل توفيق خدمت رساني به زائرين را در پرونده خود دارد.
لازم بتوضيح است ايشان فرزند مرحوم حاج خدابخش مکارم هستند و اولين سفر را در معيت پدر از سال 1335 شروع نموده اند .
ضمن ديدار از اين عزيز از سخنان ايشان و خاطرات ايام گذشته بهره جويي گرديده و حاضرين نماز ظهر و عصر خود را به امامت ايشان بجاي آوردند.
عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار