یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جلسه توجیهی ویزای اربعین با حضور مسئولین دفاتر کارگزاری معین استان برگزار گردید.

جلسه توجیهی ویزای اربعین با حضور مسئولین دفاتر کارگزاری معین استان برگزار گردید.
دفتر ویزای شرکت مرکزی در سالجاری تنها پاسخگوی دفاتر معین خواهد بود و بصورت مستقیم دریافت ویزا در این دفتر مثل سال گذشته انجام نخواهد گرفت، که با این تغییر قطعاً؛ دقت و سرعت عمل دفاتر معین در امر پاسخگویی به مراجعین روان سازی گردید...

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی ، جلسه توجیهی آموزشی دفاتر کارگزاری معین استان صبح  امروز شنبه 7 مهرماه به منظور هماهنگی های لازم جهت اخذ ویزای اربعین سالجاری در محل سالن اجتماعات حج وزیارت استان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مدیر حج و زیارت استان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس با بیان توضیحات لازم در خصوص بستر سازی مناسب برای اخذ ویزا در کمترین زمان برای مشتاقان سفر به اربعین ، این مهم را منوط  به تلاش و جدیت همراه با نظم کارگزاران زیارتی استان دانست که مسئولیت دفاتر کارگزاری معین در این خصوص مهم تر خواهد بود و تاکید نمود ارائه خدمت شایسته و به مشتاقان سفر به اربعین در کمترین زمان و تکریم ایشان شاخصه خادمین زائرین اعتاب مقدسه در دفاتر زیارتی است که همواره میباست قدردان این نعمت خدمت باشیم که اطمینان مردم به خادمین خود در حج و زیارت استان و جلوگیری از کلاهبرداری از این عزیزان توسط افراد سودجو از مزایای واگذاری این موضوع به دفاتر تحت پوشش حج و زیارت است.

آقای شاد اشاره کرد که دفتر ویزای شرکت مرکزی در سالجاری تنها پاسخگوی دفاتر معین خواهد بود و بصورت مستقیم دریافت ویزا در این دفتر مثل سال گذشته انجام نخواهد گرفت، که با این تغییر قطعاً؛ دقت و سرعت عمل دفاتر معین در امر پاسخگویی به مراجعین روان سازی گردیده است.

در ادامه این جلسه معاون حج و زیارت استان به بیان توضیحات اجرایی و دستورالعمل های مربوطه پرداخت و با تبیین کامل فرآیند ثبت نام ویزای اربعین  به نقش پر اهمیت دفاتر کارگزاری معین اشاره نمود.

رضا درگاهی با اشاره به محاسبه ریالی ارز با قیمت ثانویه با حمایت دولت با نرخ 8569 این مهم را یادآور گردید که اطلاع رسانی به مشتاقان در این خصوص از وظایف کلیه دفاتر تحت پوشش است که مردم را مطلع نمایند که در این رابطه 19 دفتر زیارتی معین در مشهد و 11 دفتر در شهرستان های استان بعنوان نماینده دفاتر و رابط با دفتر مرکزی ویزا تعیین شده اند تا در کمترین زمان ویزا به مردم ارائه گردد، لذا شایسته است دفاتر زیارتی با نصب بنر و اطلاع رسانی لازم مشتاقان را توجیه نمایند که در دام افراد سودجو قرار نگیرند و با ثبت نام از طریق سامانه سماح و پرداخت ریالی هزینه ویزا و خدمات بیمه و کارگزاری با نرخ مصوب  377700تومان نسبت به دریافت ویزای اربعین اقدام نمایند و از پرداخت دلار به افراد سودجو برای ویزا خودداری کنند.

آقای جباری مسئول حراست حج و زیارت استان نیز ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته برای خدمت رسانی به زائران اربعین، مطالبی را در خصوص رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی در طول فرایند ثبت نام تا تحویل ویزا به متقاضیان بیان نمود.

در پایان این جلسه  به سوالات حاضرین در بخش های مختلف پاسخگویی  لازم ارائه گردید.

لازم بذکر است متقاضیان اعزام در اربعین از چهارشنبه ۴ مهرماه  سالجاری با مراجعه به سامانه سماح  (samah.haj.ir ) و تحویل مدارک به دفاتر تحت پوشش حج وزیارت استان که اسامی آنها در سامانه سماح نیز درج گردیده است؛ در مهلت مقرر ویزای خود را از همان دفتر کارگزاری دریافت خواهند نمود.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار