یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

نکات قابل توجه دفاتر زیارتی برای ثبت نام اربعین

 نکات قابل توجه دفاتر زیارتی برای ثبت نام اربعین

 باتوجه به اینکه اساسا وظایف دفاتر زیارتی ارائه خدمات به متقاضیان سفرهای زیارتی خارج از کشور می باشد لذا تمامی دفاتر زیارتی موظفند در ایام ثبت نام اربعین حسینی(ع) حضور فعال داشته و پاسخگوی مراجعین باشند و در این راستا اطلاعات کلیه دفاتر زیارتی فعال به سامانه سماح ارسال ‌گردیده است.

 

🔸 از آنجاکه متقاضیان زیارت اربعین حسینی(ع) می بایست همزمان با ثبت نام در سامانه سماح نسبت به انتخاب دفتر زیارتی مورد نظر اقدام نمایند و غیرفعال بودن دفتر زیارتی باعث سردرگمی متقاضیان و ایجاد خلل در امور آنان خواهد شد، لذا هر دفتری که غیر فعال یا تعطیل باشد مرتکب تخلف شده و موضوع در هیات بدوی استان رسیدگی و سختگیرانه اتخاذ تصمیم خواهد شد.

 

🔸 لازم است کلیه دفاتر زیارتی متناسب با مراجعین، نیروی انسانی مکفی برای انجام امور، پیش بینی و بکارگیری نمایند. پیشنهاد می نماید هر یک از دفاتر زیارتی، مدیران، معاونین و عوامل گروههای زیارتی را که در طول سال با دفتر همکاری دارند را برای ثبت نام ایام اربعین دعوت به همکاری نمایند.

 

🔸 لازم است دفاتر زیارتی بنا به اعلام دفاتر حج و زیارت استان ها ساعات کار خود را افزایش داده و در روزهای تعطیل نیز پاسخگوی مراجعین باشند.

 

🔸 فعالیت دفاتر زیارتی خارج از سامانه سماح تخلف محسوب شده و موارد تخلف در هیات بدوی استان رسیدگی و تصمیم موثر اتخاذ خواهد شد.

هزينه صدور رواديد، پوشش بيمه و درمان جمعا ٣٧٧/٧٠٠ تومان است و برای افرادي كه خودشان ثبت نام مقدماتي را انجام دهند ٣٧٦/٧٠٠ تومان است

 

ثبت نام زائرین اربعین از طریق سامانه سماح به آدرس ذیل است:

 

آدرس سامانه سماح:  samah.haj.ir 

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار