دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

دیدار نماینده ولی فقیه با زائران ایرانی مستقر در مدینه منوره

  • 08 مرداد 1397
  • 10:04
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 260 بازدید
  • Article Rating
دیدار نماینده ولی فقیه با زائران ایرانی مستقر در مدینه منوره
 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه دیدارهای خود با زائران ایرانی مستقر در مدینه منوره ظهرامروز هم به یکی از هتل های این شهر رفت و از نزدیک با زائران حرم نبوی گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در این دیدارها، که همه ساله و همزمان با موسم حج در هتل محل اقامت زائران ایرانی در دو شهر مکه و مدینه انجام می شود، ضمن پرس و جو از احوال زائران، از کم و کاستی های احتمالی و برخی مشکلات آنان مطلع می شود و دستور رسیدگی می دهد.سرپرست زائران ایرانی به همراه هیاتی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز درجمع هموطنان زائر درهتل " رویال مکارم" با صبر و حوصله تمام به صحبتهای شماری از آنان گوش داد و در بسیاری از موارد کارها را به مسئولان هر قسمت درسازمان حج و زیارت، ارجاع داد. شلوغی هتل باتوجه به تعداد زائر، کیفیت غذا و کمی مدت اقامت در مدینه از اصلی ترین نکاتی بود که در این دیدار مطرح شد. در این میان کم نبودند زائرانی که از زحمات حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تقدیر می کردند.سرپرست زائران ایرانی خانه خدا هم با اشاره به برخی مشکلات موجود درمدینه، کمی تعداد هتل در این شهر را علت اصلی تراکم زائر بیان و تاکید کرد: رعایت حقوق زائر ضروری است وانشالله تلاش می کنیم مشکلات به حداقل برسد.وی این نوید را هم به زائران داد که مشکل اسکان در مکه که بیشترین زمان اقامت زائر را تشکیل می دهد ، به شکل مدینه وجود ندارد و امکانات بهتری در جوار خانه خدا برای حجاج پیش بینی شده است.در این بازدید، بازار درخواست برای گرفتن عکس با نماینده ولی فقیه هم داغ بود. بسیاری از زائران نیز ضمن دعا برای سلامت رهبرمعظم انقلاب، از نماینده ایشان در حج درخواست می کردند که سلام شان را به رهبری معظم، ابلاغ کند.امیرالحاج ایران در ادامه؛ بازدیدی هم ازغذاخوری بخش بانوان داشت وجویای احوال آنان، محل اسکان و تغذیه شان شد. دراین بخش هم شمار زیادی از خانم ها فقط به سلام و تشکر و تقدیر از متولیان حج بسنده کردند اما بودند اندک خانم هایی که دستپخت آشپرها را قبول نداشتند که حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با گشاده رویی صحبتهایشان را گوش داد و توضیحاتی بیان کرد.
در بازدید از آشپزخانه هتل هم سرپرست زائران ایرانی ضمن تشکر از آشپزهای هتل و گفتن خدا قوت ، نظر کارشناسی آنان را که معمولا از خبره های طبخ غذا هستند، درباره طبخ غذا و نحوه توزیع جویا شد. وی درپایان از خدای متعال برای خدمتگزاران حجاج آرزوی سلامت و توفیق بیشتر مسئلت کرد. امیرالحاج ایران هنگام خروج با مدیرعرب هتل هم که برای بدرقه ایشان آمده بود صحبت کرد و از همراهی با مدیران کاروانها و مدیر اجرایی هتل برای ارائه خدمات به زائران گفت.درهتل "‌ رویال مکارم " زائران هشت کاروان از استان های تهران ، مرکزی و خوزستان مستقر هستند.

 

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار