جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

برگزاری مراسم بزرگداشت و جشن دهه کرامت در حج و زیارت استان

  • 25 تیر 1397
  • 13:15
  • مذهبي
  • 0 دیدگاه
  • 296 بازدید
  • Article Rating
برگزاری مراسم بزرگداشت و جشن دهه کرامت در حج و زیارت استان

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی مراسم بزرگداشت دهه کرامت ظهر دوشنبه 25 تیرماه مصادف با دومین روز دهه کرامت با حضور کارکنان و ارباب رجوع در محل نمازخانه حج و زیارت استان  برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاصری در این مراسم ویژه دهه کرامت، گفت: در اسلام اهمیت بسیاری به زنان داده شده و دین اسلام جایگاه والایی برای زنان قائل شده است.

 

وی با بیان اینکه پیش از اسلام زنان در جامعه جایگاهی نداشته و زنده به گور کردن دختران در دوران جاهلیت مرسوم بوده، افزود: پس از ورود اسلام ارزش، اهمیت و عزت خاصی از سوی دین مبین اسلام به زنان داده شد.

 

قائم مقام بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به تاکید پیامبر اکرم(ص) بر توجه ویژه به زنان، خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) همواره بر نقش و رحمت و برکت زن و دختر در همه مراحل زندگی تاکید داشتند و نمونه بارز آن بوسیدن دست دختر گرامی خویش حضرت زهرا (س) است که او را ریحانه دل خود می دانست و این مهم در خصوص حضرت معصومه نیز مصداق داشت که پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم (ع) نیز به آن اشاره داشتند؛ وی افزود شخصیت بالای علمی حضرت معصومه آنقدر بود که در غیاب پدر به سوالات شیعیان پاسخگویی داشتند .

 

حجت الاسلام و المسلمین قاصری در  بخش دیگری در سخنان خود در خصوص خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (علیه السلام) نیز بیاناتی را داشتند و بر مهمان نوازی از زائرین امام رضا(ع) توسط مجاوران و بر ثواب عظیم آن تاکید نمودند.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار