ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش آموزشی،توجیهی زائران حج97در مشهد مقدس برگزار گردید.

همایش آموزشی،توجیهی زائران حج97در مشهد مقدس برگزار گردید.

همایش آموزشی،توجیهی زائران حج97در مشهد مقدس برگزار گردید.

روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی:

همایش آموزشی،توجیهی زائران حج تمتع 97 مشهد مقدس با حضور نماینده  ولی فقیه در امور حج و زیارت حضرت حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر امروز جمعه یکم تیرماه در محل سالن شهید بهشتی مشهدبرگزار گردید.

این همایش در محیط آموزشی و شبیه سازی از ساعت 9 الی 11 برگزار گردید که در ابتدای این همایش جواد شاد مدیر حج و زیارت استان ضمن عرض خیر مقدم گزارشی از اقدامات استانی را ارائه نمودند.

سرپرست حجاج ایرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در جمع زائرین حج سالجاری مشهد مقدس با تشریح آخرین وضعیت موجود حج از اقدامات صورت گرفته در خصوص مسکن، تغذیه و تدارکات ، بهداشت و ...برای حاضرین سخنانی را بیان داشت و در ادامه افزود: سالها تلاش گردیده است تا حج ایران در بهترین وضعیت خود ودر قله قرار گیرد و دربین کشورهای اسلامی الگو قرار بگیریم و ان شاء الله همانند حج گذشته امسال نیز حج خوبی را پیش بینی نموده و همه مراحل لازم جهت خدمت رسانی به حجاج عزیز علیرغم مشکلات موجود برنامه ریزی شده است.

ایشان به توصیه نرفتن به حج از سوی برخی از معاندین برای جلوگیری از خروج ارز نیز اشاره داشتند و افزودند چرا در خصوص سایر مسافرت های خارجی که حجم بالایی را نسبت به حج دارد این توصیه ها نمیشود؛ و زایر حج را که برای انجام فریضه واجب دینی خود به حج مشرف میشوند توصیه به نرفتن به این سفر کرده و محکوم میکنند.

 

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری بیان داشت از زایرین عزیز نیز درخواست داریم با رعایت قوانین کشور میزبان ، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری را در اجرای حجی آرام و ارائه خدمات شایسته یاری رسانند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خطاب به 5800 زائر شهرستان مشهد،توجه به قرائت نماز و قران و ادعیه بعنوان بهترین ذخیره این سفر تاکید نمودند و در خصوص حمایت از تولیدات داخلی بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب نیز به تهیه چمدان زائرین و برخی اقلام متحد الشکل و اقلام تدارکاتی اشاره داشتند.

دربخش پایانی این همایش نیز در فضای شبیه سازی شده مناسک حج تمتع توسط حجت الاسلام والمسلمین مظلومی برای حاضرین بصورت عملی آموزش داده شد.

لازم بذکر است در حج سال جاری 10915 زائر خراسان رضوی در قالب 79 کاروان از اواخر ماه جاری به حج مشرف خواهند شد.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار