یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش معنوی اسرار حج طبق سنوات گذشته برگزار می شود.

  • 19 خرداد 1397
  • 06:19
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 286 بازدید
  • Article Rating
همایش معنوی اسرار حج طبق سنوات گذشته برگزار می شود.

در آستانه تشرف زائران خانه خدا و در ماه ضیافت الهی، همایش معنوی اسرار حج طبق سنوات گذشته برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان طبق برنامه ریزی صورت گرفته از 23 ماه مبارک رمضان تا 27 ماه مبارک رمضان، سلسله جلسات اسرار حج در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار می گردد.

در این همایش تلاش شده است تا زمینه استفاده هر چه بهتر زائران بیت الله الحرام و کسب آمادگی لازم جهت حضور پرفیض در مدینه منوره و مکه مکرمه فراهم گردد تا مسافر کوی عشق آمادگی بهتری برای دریافت معارف و مواهب الهی کسب نماید.

در سایه توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و الطاف کریمانه امام الرئوف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام ، به همت دفتر بعثه مقام معظم رهبری خراسان رضوی و حج وزیارت خراسان رضوی، امسال نیز همایش با شکوه اسرار حج در عرصه میدان شهدای مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج برگزار می گردد.

طبق دعوت بعمل آمده در اولین شب برنامه مذکور که در عرصه میدان شهدا و در 4 شب آینده نیز ادامه دارد، همایش معنوی با حضور جمعیت کثیری از زائران امسال و حاجیان سالیان گذشته برگزار شد، قرائت قرآن همراه با مناجات دلنشین دعای افتتاح ، قلوب عاشقان را آماده استفاده وافر از اسرار حج و حضور معنوی در میدان مبارزه با طاغوت نفس کرد و در ادامه برنامه نیز  زائرین از سخنرانی در موضوع تبیین فضای پرمعنویت حج و چگونگی استفاده از این فرصت مغتنم به همراه بیان گوشه ای از اسرار پر رمز و راز این سفر پر معنا، بهره مند گردیدند.

 مهمان ویژه اولین شب این مراسم، حضرت حجه الاسلام والمسلمین دکتر احمدی مدیر محترم آموزش بعثه مقام مقام معظم رهبری بودند که مورد استقبال نماینده بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت حج و زیارت استان قرار گرفتند.

گفتنی است در حاشیه این همایش نیز غرفه های پاسخگویی به سؤالات شرعی، محصولات فرهنگی، کودکانه، هلال احمر، ناجا، مشاوره و پذیرایی ، خدمات متناسب با زائرین عزیز را ارائه می کنند.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار