یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

ارتقا خدمت صادقانه،کاروتلاش برای مردم از وظائف روابط عمومی هاست

  • 26 اردیبهشت 1397
  • 14:33
  • ساير
  • 0 دیدگاه
  • 251 بازدید
  • Article Rating
ارتقا خدمت صادقانه،کاروتلاش برای مردم از وظائف روابط عمومی هاست

استاندار خراسان رضوی:

ارتقا فرهنگ خدمت صادقانه، کار و تلاش برای مردم از وظائف روابط عمومی هاست.

در آستانه 27 اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات؛ روابط عمومی دستگاه های اجرایی عضو شورای اداری استان با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند.  
به گزارش اداره کل روابط عمومی استاندار خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این دیدار ضمن گرامیداشت این مناسبت و تبریک پیشاپیش حلول ماه ضیافت الهی، گفت: یکی از مهمترین وظایف هر سازمانی اطلاع رسانی شفاف است و در این بخش روابط عمومی ها مسئولیت تخصصی برعهده دارند. 
وی افزود: در واقع در شرایط حساس کنونی جامعه، بخش عمده ای از اتحاد، همدلی، خودباوری، آرامش به عنوان یک نیاز اصلی و مهم در حوزه روابط عمومی ها تحقق می یابد.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: برای به موفقیت رسیدن یک سازمان، یکی از مهمترین شروط همراه داشتن مردم و آگاه کردن آن ها با فعالیت های انجام شده است که روابط عمومی ها می توانند این ظرفیت را ایجاد کنند و مردم را نسبت به اقدامات انجام گرفته توسط سازمان هم توجیه و هم مطلع نمایند.
وی اظهار کرد: یکی از الزامات برخورداری مردم از امید، نشاط و خودباوری آن است که بدانند فرزندان این ملت در دستگاه های اجرایی چه اقداماتی انجام می دهند و از عملکرد هر دستگاه اطلاع داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی یکی از ضعف های بزرگ دستگاه های اجرایی را عدم اطلاع رسانی مناسب از اقدامات مفید و ظرفیت های ایجاد شده در نظام برشمرد و گفت: مردم از بسیاری از خدمات صورت گرفته در حوزه گاز، آب، صنعت، آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، اطلاع ندارند و این ضعف بزرگ روابط عمومی دستگاه های اجرایی ماست.
رشیدیان با بیان این که در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات قرار داریم اما از این ظرفیت های جدید به خوبی استفاده نکردیم، تصریح کرد: امکانات در کنار ابتکارات و ظرفیت های انسانی می تواند این انفجار اطلاعات را ایجاد کند. 
وی گفت: بر اساس مصوبه بودجه امسال، اجازه داده شده که یک درصد از اعتبارات هزینه ای دستگاه ها به جز اصل اول، در حوزه اطلاع رسانی روابط ععمومی ها هزینه شود. 
استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برخی تلاش می کنند انتقاد و ضدیت خود با دولت و عرصه سیاسی را با تاختن به ارزش های دینی بیان کنند، 
رشیدیان تصریح کردروابط عمومی باید بر این شرایط فائق آیند و بتوانند بر خودباوری ملی بیافزاید و به مردم نشان دهند که خادمان آنان در دستگاه اجرایی عشق به خدمت و پیشرفت کشور دارند. 
وی گفت: متاسفانه در جامعه ما نکات منفی بیشتر از نکات مثبت ترویج می شود و در این شرایط روابط عمومی ها و رسانه ها باید به دنبال برجسته سازی ظرفیت ها باشند.
استاندار خراسان رضوی گفت: روابط عمومی ها باید معرف ظرفیت ها باشند و بتوانند در عرصه رسانه های عمومی آن را تشریح  و از  توانمندی ها دفاع کنند.
رشیدیان تاکید کرد: این کار نیازمند شناسایی قوانین، نوآوری، فکر و اندیشه و بهره گیری از ظرفیت های فناوری و بهره وری است.
وی با اذعان به وجود اشکال در برخی امور، گفت: به منظور بهتر شدن اقدامات باید بتوانیم کارهای مان را در معرض افکار عمومی قرار دهیم و بازخوردهای آن را بگیریم و  روابط عمومی ها می توانند در این بخش یک مشاور خوب و امین برای دستگاه هایشان باشند و در تصمیم سازی نقش موثری ایفا کنند.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: شفافیت اطلاع رسانی، پرهیز از پوشاندن اخبار به ویژه در حوزه مزایده ها، جلوگیری از رانت خواری و ویژه خواری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار داشته باشد. 
رشیدیان تاکید کرد: باید ظرفیتی را ایجاد کنیم که مردم ما از گردش آزادانه اخبار و ظرفیت ها در دستگاه های اجرایی مطلع باشند؛ اطلاعات را در چارچوب قانون در اختیارشان قرار دهیم و جلوی سو استفاده های احتمالی را بگیریم.
وی اظهار داشت: اعتماد مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی است کهخ باید به آن توجه و برای حفظ آن تلاش و برنامه ریزی کنیم. 
استاندار خراسان رضوی گفت: رسالت روابط عمومی حفظ اعتماد دو طرفه مردم و مسئولان است، اعتماد ما شفافیت در اطلاع رسانی و اعتماد مردم به ما، به اندازه و به موقع بودن اطلاعات است.
رشیدیان افزود: روابط عمومی ها به عنوان زبان های گویا و گوش های شنوا در سازمان ها کار انجام می دهند و این پل ارتباطی بین سازمان و جامعه هدف و جامعه عمومی می تواند این کار را انجام دهد.
وی نگاه به درون سازمان، ارتقای فرهنگ سازمانی که فرهنگ خدمت است را نیز ضروری خواند و تصریح کرد: در ادارات دولتی بعضا احساس می شود که برخی فکر می کنند وقتی استخدام دولت می شوند، دیگر همه چیز تمام می شود تا 30 سال. باید فرهنگ خدمت صادقانه به مردم و رسیدن به اهداف وظیفه ای آن سازمان هموار مورد توجه باشد. 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید فرهنگ کار و تلاش و فرهنگ سازمانی در دستگاه های اجرایی ارتقا یابد که این توسط روابظ عمومی ها قابل انجام است. 
رشیدیان گفت: مناسبت ها فرصتی برای تعامل روابط عمومی ها با عوامل اجرایی سازمان است، روابط عمومی ها در این مناسبت ها و دوررهمی ها می توانند از این فرصت برای ارتقای فرهنگ خدمت در سازمان استفاده کنید.
وی تاکید کرد: امسال شرایط خاصی را برای روابط عمومی ها داریم که امیدواریم در 40 سالگی انقلاب بتوانیم امید و نشاط را در مردم و جامعه افزایش دهیم. 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید فرهنگ کار و تلاش و فرهنگ سازمانی در دستگاه های اجرایی ارتقا یابد که این توسط روابط عمومی ها قابل انجام است. 
رشیدیان همچنین با اشاره به نامگذاری سال گفت: شعار امسال، حمایت از کالای ایرانی است اما منظور از این حمایت، صرفا مصنوعات کشاورزی و صنعتی نیست بلکه شامل حمایت از تمامی خدماتی که در حوزه های مختلف به مردم ارائه می شود نیز می گردد.
وی اظهار کرد: این که در حوزه حمایت از کالای ایرانی، بحث ارتقای کیفیت را عنوان می کنیم، در حوزه خدمات دستگاه های اجرایی نیز ارتقای کیفیت خدمت رسانی نیز  دنبال می شود.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: معمولا در دوره دوم خدمت دولت ها، خلوص نیت بیشتری از عوامل اجرایی در ارائه خدمات خود به مردم دنبال می شود که رئیس جمهوری نیز در جلسات مختلف بر آن تاکید دارند و میزان رضایتمندی مردم از این خدمات، نشان دهنده آن است که چقدر حرکت دستگاه های اجرایی در این مسیر است.
رضا سعیدی مدیر کل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نیز در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به مدعوین گفت: در این برهه تاریخی و حساس که دشمن با تمام قوا و به کارگیری امکانات سعی در القای نا امیدی در جامعه دارد؛ نقش روابط عمومی ها در ایجاد نشاط و تقویت امید تعیین کننده است.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار