یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش آموزشی و توجیهی پزشکان حج تمتع ٩٧ برگزار گردید

  • 01 اردیبهشت 1397
  • 09:12
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 300 بازدید
  • Article Rating
همایش آموزشی و توجیهی پزشکان حج تمتع ٩٧ برگزار گردید

همایش آموزشی و توجیهی پزشکان کاروانهای حج تمتع ٩٧ خراسان رضوی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی اولین همایش آموزشی و توجیهی پزشکان کاروانهای حج و زیارت صبح امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه در محل سالن کنفرانس هلال احمر استان برگزار گردید. سید مجتبی احمدی مدیر عامل هلال احمر و نماینده مرکز پزشکی حج استان در ابتدای این جلسه ضمن قدردانی از حضور مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی در این همایش تخصصی از زحمات و تلاش پزشکان کاروانهای حج نیز قدردانی نموده و بر سرعت و دقت در معاینات زائرین تاکید نمودند.

نماینده مرکز پزشکی حج استان در گزارشی عنوان کرد: ٣٧ پزشک کاروان انجام معاینات حج ٩٧ را در استان عهده دار هستند و تا کنون بیش از ۵۰ درصد از معاینات زایرین با همت پزشکان عزیز صورت پذیرفته است و حدود ٣۵۰۰ نتیجه معاینه زائرین نیز در سامانه ثبت گردیده که و طبق برنامه در اولین فرصت میبایست نتایج معاینات در سامانه ثبت گردد.

جواد شاد مدیر حج و زیارت استان نیز در جمع پزشکان سیاست سازمان حج و زیارت را خدمت رسانی شایسته به حجاج و ارتقاء خدمات نسبت به سنوات گذشته بیان نمود که این مهم به لطف خداوند و با همکاری روحانیون، عوامل اجرایی و پزشکان در طول فرآیند عملیات حج میسر خواهد شد و این باب همکاری و تعامل بسیار خوب فی مابین حج و زیارت و هلال احمر در سالهای گذشته قابل تقدیر است که امیدواریم در حج سالجاری نیز معاینات زایرین با دقت کافی در فرصت تعیین شده انجام گیرد و استطاعت جسمی یک اصل برای اعزام زائر است که نمیتوان در این مورد با دلسوزی این عزیزان را در سفر معنوی دچار مشکل کرد. جواد شاد از پزشکان درخواست داشت تا نتایج معاینات در طول هفته جاری بصورت کامل در سامانه ثبت گردد تا خللی در برنامه های پیش بینی شده سازمان حج و زیارت و کاروانها ایجاد نگردد.

لازم بذکر است تاکنون طبق سهمیه صورت گرفته در حج سالجاری ۱۰٧٨۰ زائر در قالب ٧٨ کاروان از استان به حج تمتع مشرف خواهند شد.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار