شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سعيد اوحدي در بازديد از ستاد منطقه 4 مکه مکرمه:

سعيد اوحدي در بازديد از ستاد منطقه 4 مکه مکرمه:
تلاش‌هاي يکساله شما در اجراي حج در ايام تشريق به ثمر خواهد نشست
جلسه هماهنگي  مديران مجموعه و کاروان‌هاي منطقه 4 مکه مکرمه پيش از ظهر امروز با حضور رياست سازمان حج و زيارت برگزار شد.
مهندس سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت در اين جلسه گفت: شما عزيزان با تلاش‌هايتان شرايط را براي بهره‌مندي زائران از سفر معنوي حج فراهم آورده‌ايد و پاداش شما نزد خداوند کمتر از ثواب زيارت نيست.
وي با اشاره به حديثي از امام صادق(ع) افزود: يکي از شاخص‌ها و ميزان‌ها در دين اسلام حج و عمره و طواف خانه خداست. برآورده‌نمودن خواسته‌ها و نيازهاي مؤمني که در راه خدا قدم برداشته است بالاتر از طواف کعبه است و شما در اين راه قدم برداشته‌ايد.
رئيس سازمان حج و زيارت تأکيد کرد: نتيجه تلاش‌هاي يکساله شما عزيزان در ايام تشريق به ثمر خواهد نشست، مبادا در صحنه خدمت رساني لحظه‌اي درنگ نماييم.
وي با اشاره به ديدار اخيرش با معاون وزير حج عربستان ادامه داد: دکتر عيسي رواس در ملاقات اخير گفت: ما به کشورهاي ديگر مي‌گوييم که ايرانيان را در حج الگو قرار دهند که اين جايگاه با کوشش شما عزيزان در ميدان عمل محقق شده است.
مهندس اوحدي خاطر نشان کرد: از آنجايي که در ايام تشريق فشار و اضطراب زائر مضاعف مي‌شود، لازم است دقت و وسواس بيشتري در عملکردمان داشته باشيم تا حجاج بيشترين بهره را از فرصت معنوي ايجاد شده داشته باشند.
وي از تخصيص امکانات رفاهي در عرفات به زائران خبر داد و گفت: امسال براي اولين بار خيمه زائران در عرفات با 23 هزار تخته فرش مفروش شده است و همچنين براي هر دو کاروان يک فريزر اختصاص يافته است.
رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: کارگروه‌هاي تخصصي براي ساماندهي حج تمتع آتي تشکيل شده است. همچنين در جلسه هماهنگي شب گذشته ستاد مکه مکرمه تشکيل کارگروهي براي نرخ‌گذاري حج مصوب شد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: شما که در صحنه اجراي عمليات حج حضور داريد، لازم است نتايج مشاهدات ميداني و تجربيات خود را به کارگروه‌هاي تخصصي اعلام نماييد تا براين اساس آسيب شناسي خوبي انجام گيرد و تصميمات بهينه گرفته شود.
مهندس اوحدي بيان کرد: امسال تصميم بر اين است که براي اولين بار قرارداد حج و عمره آينده در موسم حج سالجاري منعقد گردد. از وزير حج کشور ميزبان خواسته ايم که سيستم عمره از ابتداي ماه صفر باز شود و اميدواريم زائران ايراني از دهم يا پانزدهم ماه صفر بتوانند در سرزمين وحي حضور داشته باشند.
رئيس سازمان حج و زيارت ابراز اميدواري کرد؛ با افزايش 50 درصدي سهميه زائران ايراني نسبت به عمره گذشته، تعداد عمره گزاران را به 750 هزار نفر افزايش دهيم.
وي ادامه داد: تلاش مي کنيم ثبت‌نام زائران در کاروان‌هاي حج تمتع سال آينده را از اواخر ماه ربيع الاول آغاز کنيم که در پي اين اقدام بعثه مقام معظم رهبري نيز مي تواند براي آموزش زائران زمان بيشتري داشته باشد. همچنين سعي مي‌نماييم ثبت نام زائران در کاروان‌هاي عمره از دهه دوم محرم آغاز گردد.
مهندس اوحدي يادآور شد: براي ساماندهي و تکامل  طرح پزشک مجموعه در حج آتي زودتر برنامه ريزي خواهيم کرد بگونه اي که جدول پرواز پزشکان و زائران با هم بسته شود و در چينش پزشکان سعي شود موضوع قرابت فرهنگي و گويشي رعايت شود.
رئيس سازمان حج و زيارت در پايان از عوامل اجرايي حج تمتع سالجاري خواست: از هيچ تلاشي براي خدمت رساني به زائران مضايقه نکنند تا حجي آرام و روان براساس انتظارات رهبري و در شأن زائر جمهوري اسلامي برگزار گردد.
مرتضي حسيني ميئول منطقه 4 مکه مکرمه نيز در ابتداي اين جلسه گزارش از عملکرد حوزه مربوطه ارائه داد.
همچنين در پايان جلسه حضار پيشنهادات خود در خصوص مسائل اجرايي حج را به رئيس سازمان حج ارائه نمودند
عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار