دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

نکات ضروری در انتقالات قبوض ودیعه گذاری تمتع

  • 20 اردیبهشت 1396
  • 07:07
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1280 بازدید
  • Article Rating
نکات ضروری در انتقالات قبوض ودیعه گذاری تمتع

بنام خدا

مدیر محترم دفتر زیارتی

مدیرعامل محترم شرکت زیارتی

باسلام

پیرو ابلاغ دستورالعمل نقل و انتقالات قبوض ودیعه گذاری تمتع و با پیگیری های انجام شده جهت سرعت بخشیدن و سهولت کار تغییراتی در روند اجرایی صورت پذیرفت که جهت اطلاع و ابلاغ به رابطان دفتر/شرکت زیارتی اعلام می گردد .

بر این اساس کاربران دفاتر و شرکتها می بایست بر طبق دستورالعمل ابلاغی ، نسبت به انجام انتقال قبوض ودیعه گذاری بر اساس ضوابط و مقررات اعلامی تا مرحله اسکن تمامی مدارک مورد لزوم (به غیر از سند صلحنامه محضری) بر روی سامانه اقدام نمایند . سپس نماینده دفتر/شرکت با مدارک مثبته به واحد نقل و انتقالات سازمان (آقای علیزاده) مراجعه تا ایشان پس از بررسی نسبت به صدور نامه های معرفی به دفترخانه اسناد رسمی و بانک ملی و مجوز انتقال (هر سه نامه در یک مرحله تحویل می شود) اقدام نماید . مسئول انتقالات دفتر/شرکت می بایست در مرحله اول نامه معرفی به دفترخانه اسناد رسمی را به متعاملین داده تا ایشان پس از تنظیم صلحنامه معتبر آن را به دفتر / شرکت عودت نمایند . کاربر دفتر / شرکت نیز پس از بررسی آن ، فایل اسکن (رنگی و با کیفیت) آن را بر روی سامانه نقل و انتقالات بارگذاری نموده و با واحد نقل و انتقالات سازمان و یا واحد ثبت نام و اعزام تماس گرفته موضوع را اطلاع دهد . کاربر استان نیز پس از بررسی نسبت به تائید نهایی انتقال اقدام می نماید . سپس کاربر دفتر / شرکت زیارتی پس از اطمینان از این امر نامه های معرفی به بانک و مجوز انتقال را که قبلا از سازمان دریافت نموده به متعاملین داده تا با مراجعه به بانک انتقال خود را نهایی نمایند.

بدین منظور لازم است کاربران دفاتر نکات مهم ذیل را به دقت رعایت نمایند :

1-      اسکن مدارک می بایست به صورت رنگی ، با کیفیت و اندازه قابل رویت باشد . از آپلود تصاویر سیاه و سفید ، بی کیفیت و کوچک اجتناب نمایید . در صورت مشاهده کل نقل و انتقال باطل شده  و کاربر می بایست مراحل انتقال را از ابتدا اقدام نماید .

 

2-    قبل از مراجعه به سازمان از انجام و کیفیت اسکن مدارک بر روی سامانه اطمینان حاصل نمایید .

3-    اسنادی که انتقال دهنده آنها فوت شده است می بایست اصل و کپی مدارک انحصار ورثه و وکالتنامه از وراث را هنگام دریافت نامه ها به واحد نقل و انتقالات ارائه دهید و یک سری کپی و اسکن آنها را در رایانه دفتر / شرکت نگهداری نمایید .

4-    ثبت اطلاعات انتقال دهنده و گیرنده بر روی سامانه کامل و واقعی باشد . آدرس و شماره تلفن یکی از مواردی است که برخی از کاربران در ثبت آن سهل انگاری کرده و به صورت ناقص و یا غیر واقعی (ثبت آدرس و شماره تلفن دفتر/شرکت به جای اشخاص) ثبت می نمایند که در صورت مشاهده انتقال مربوطه در هر مرحله ای که باشد بر روی سامانه ابطال می گردد .

5-     از ارسال مدارک توسط متعاملین و افراد غیر به شدت اجتناب نمایید که همکاران این مدیریت به هیچ عنوان پاسخگو نمی باشند .

6-    جهت پیگیری امور مربوط به نقل و انتقال حتما در تمام مراحل کار در کنار امضاء و اثر انگشت و یا رسید اخذ مدارک تاریخ و ساعت مورد نظر ثبت شود . با توجه به گلایه شدید متعاملین از کندی پروسه انتقال با انجام اینکار مقاطع و مراحلی که کار در آنها به کندی صورت می پذیرد شناسایی و قابل رفع خواهد شد .

7-     در صورت عدم رعایت موارد خواسته شده توسط کاربران دفاتر ، ضمن اخطار به کارگزار سامانه نقل و انتقالات دفتر/شرکت نیز برای همیشه مسدود خواهد شد .

8-    همواره در طی مراحل اداری انجام انتقال سعه صدر و همراهی نماینده دفتر/شرکت زیارتی با مجموعه همکارانتان در حج و زیارت مورد انتظار می باشد .

9-    شماره تلفن 37288894 واحد نقل و انتقالات (آقای علیزاده) و 37248585 واحد ثبت نام و اعزام در طی ساعات اداری پاسخگوی مشکلات و ابهامات شما می باشد .

 

مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی

 

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار