دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

هفته بسيج و سالروز تشکیل آن به فرمان حضرت امام خميني(ره) گرامي باد

  • 04 آذر 1395
  • 10:40
  • ساير
  • 0 دیدگاه
  • 873 بازدید
  • Article Rating
 هفته بسيج و سالروز تشکیل آن به فرمان حضرت امام خميني(ره) گرامي باد
هفته بسيج گرامي باد
بسيج در لغت به معناى آمادگى است. 
در فرهنگ دينى و اسلامى «بسيج» واژه مقدس و از اهميت فراوانى برخوردار است و در واقع تمام کسانى که به خداوند عشق مىورزند، و در راه او براى اعتلاى کلمه اسلام، و عزت مسلمانان، با دشمنان خداوند، مقابله نظامى، سياسى، فرهنگى و... مى کنند، عضو بسيج و بسيجى هستند; قرآن مجيد مى فرمايد: «به زودى خدا گروهى ديگر را مى آورد که آنان را دوست مى دارد و آنان نيز او را دوست دارند. اينان با مؤمنان، فروتن، و بر کافران سرفرازند، در راه خدا جهاد مى کنند و از سرزنش هيچ ملامتگرى نمى ترسند، اين فضل خداست. آن را به هر کس که بخواهد مى دهد و خدا گشايشگر داناست». (مائده، 54) 
بنابراين، دوستان خدا، مخلصان،صالحان، صابران، پرهيزگاران، مجاهدان و ... بسيجيان هستند. 
فرهنگ بسيجى داشتن بهاين معناست که کارهاى انسان رنگ خدايى داشته و در تمام حالات با خدا و متواضع و فروتن باشد. در چنين فرهنگى، انسان اهل عبادت، ايمان، تقوا، ايثار، شهادت، زهد، ابتکار، تلاش و جهاد در راه خدا، انفاق و... مى شود، و وجود چنين فرهنگى در جامعه اسلامى مى تواند بسيارى از مشکلات و  ناهنجارى ها را رفع يا کاهش دهد. 
با تکيه بر فرهنگ بسيجى، مى توان به قله هاى رفيع علم و دانش، اخلاق و فضايل رسيد و پله هاى کمال را پيمود; قرآن کريم دستور مى دهد که مسلمانان در برابر دشمن بسيج شوند و از آمادگيهاى مختلف از نظر فنون و آموزش هاى نظامى، تلاش در عرصه فرهنگ و گسترش ارزش هاى اخلاقى و انسانى، تقويت دين خدا و اجراى احکام آن، پيروى از ولايت اهل بيت(عليهم السلام)و ولايت فقيه در زمان غيبت امام معصوم(عليه السلام) برخوردار شوند; «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّة وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِى عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم...;(انفال،60) و هرچه در توان داريد از نيرو و اسب هاى آماده بسيج کنيد تا با اين تدارکات، دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنان ديگرى را جز ايشان ـ که شما نمى شناسيدشان و خدا آنان را مى شناسد ـ بترسانيد. 
سلام بر تو که مرواريد خاطرات هميشه زنده شهامت و استواري را در صدف جانت پرورانده اي. 
عشق الهيت را  ، قلب آسمانيت را  مي ستايم  و از خداوند مي خواهم که فرزندان اين مرز هميشه سربلند پاسدار خوبي براي ارزشها يي باشند که تو پايدار ساختي. 
هفته بسيج بر بسيجيان هميشه بيدار مبارک. 
عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار