یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

رونمایی از المان یادمان شهدای حج و فاجعه منا در مشهد

رونمایی از المان یادمان شهدای حج و فاجعه منا در مشهد

به گزارش خبر گزاری ایکنا: المان شوق زیارت یادمان شهدای حج سال 1366 و فاجعه منا، سوم فروردین‌ماه طی مراسمی و با حضور مسئولان شهری و استانی در بلوار طبرسی مشهد، ابتدای شارستان رونمایی شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام پژمان‌فر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، مسعود مجردی، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی و جمعی دیگر از مدیران شهری نیز حضور داشتند.

مسعود مجردی، مدیریت حج و زیارت استان خراسان رضوی در آئین رونمایی از المان شوق زیارت با بیان اینکه طراحی و رونمایی از المان شوق زیارت اقدام خداپسندانه و متعهدانه شهرداری مشهد بود، افزود: المان شوق زیارت یاد و خاطره شهدا حج سال 1366 فاجعه منا را در بین زائران و مجاوران حرم رضوی زنده می‌کند و قطعاً کاری صحیح در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

مجردی تصریح کرد: فاجعه منا تلخ‌ترین حادثه سال 1394 بود و مقام معظم رهبری نیز خواستار زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این فاجعه شدند و شهرداری مشهد در اقدامی نمادین المان این شهدا را طراحی کرد که این خود جای تقدیر دارد.

همچنین حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: این حرکت در جهت زنده نگه داشتن موضوع فاجعه منا بسیار مؤثر است و امیدوارم این اقدامات ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر بیان کرد: فاجعه منا واقعه تلخی بود که به دست رژیم آل‌سعود به وقوع پیوست و به گفته امام خمینی(ره) بعد از شهادت حجاج در سال 1366 اگر ما روزی از صدام بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت.

وی تصریح کرد: باید این اقدام رژیم آل سعود که لطمات فراوانی به جامعه وارد کرد، از طریق نمادهای شهری و اجتماعی نمود بیشتری پیدا کند که این المان نیز کار ارزشمندی در راستای نمادهای شهری به شمار می‌رود.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال آن هستیم تا موضوع فاجعه منا در کتب درسی دانش آموزان به عنوان جنایتی بزرگ قرار گیرد.

تجلیل از  تعدادی از خانواده های شهدای فاجعه منا نیز از جمله برنامه‌‌های این مراسم بود.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار