شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان فاجعه منا در مشهد برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان فاجعه منا در مشهد برگزار شد

روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی:

  طبق اطلاع رسانی قبلی مراسم چهلمین روز  عروج عارفانه مهاجران الی الله ، حاجیان قربانی عید قربان در سرزمین منا امروز جمعه 15 آبانماه با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور و استاندار خراسان رضوی در حسینیه نصرت مشهد برگزار شد.

مراسم بزرگداشت چهلمین روز عروج عارفانه جانباختگان منا از سوی مدیریت حج و زیارت  و بعثه مقام معظم رهبری استان با حضور خانواده های داغدیده حاجیان اعزامی از شهرستان مشهد و خانواده شادروان حاج محمد حکیمی راد در جمع کارگزاران زیارتی و روحانیون کاروانها و مسئولین استان برگزار گردید.
 
حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی  که سخنران این مراسم بودند بیان داشتند انسان در سختی ها و مشکلات رشد می یابد و برخی مشکلاتی که برای انسان پیش می آید در راستای تکامل اوست و با اشاره به اجر عظیم صبر ، بازماندگان را در ثواب این مهاجران الی الله شریک دانستند .
ایشان که در حج سالجاری حضور داشتند با بیان مسایلی از صحنه حادثه خطاب به خانواده های محترم داغدیده به تلاش و پیگیری نماینده  مقام معظم رهبری در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر و ریاست سازمان حج و زیارت جناب مهندس اوحدی در برخورد شایسته با این حادثه و پیگیری امور مربوطه اشاره نمودند و از زحمات این عزیزان و همه خدمتگزاران زائرین تقدیر و تشکر نمودند.
 
در حج سالجاری بیش از هشت هزار و 500 زائر از استان خراسان رضوی به مناسک حج تمتع اعزام شدند که متاسفانه در فاجعه منا 97  نفر از حاجیان اعزامی استان جان خود را از دست دادند.
عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار