شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مراسم تجلیل و تکریم و معارفه مدیریت حج و زیارت استان برگزارگردید

مراسم تجلیل و تکریم و معارفه مدیریت حج و زیارت استان برگزارگردید

مراسم تودیع و معارفه سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، با حضور مهندس اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در مشهد مقدس برگزار گردید.

در این مراسم از آقای مسعود مجردی، مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی تجلیل و تکریم به عمل آمده و آقای جواد شاد به عنوان سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی معرفی شدند.
آقای مجردی بعد از 35 سال خدمت خالصانه و متعهدانه در سازمان حج و زیارت هم‌اکنون به بعنوان مدير امور زائران در آستان قدس رضوي مشغول به خدمت شدند و آقای جواد شاد نیز که پيش از اين در مسئوليت‌هايی از جمله مديريت حج و زيارت استان خراسان شمالی و معاونت اداره كل حراست سازمان حج و زيارت سابقه خدمت دارند بعنوان سرپرست حج و زیارت استان معرفی شدند.
 مراسم تجلیل و تکریم و معارفه مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ۱۹ تیرماه ساعت ۱۷ الی ۱۹ در  محل تالار نور با حضور مسئولانی از سراسر کشور از جمله مهندس  اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و معاونین ایشان ، مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت ،  نماینده حضرت حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر  و معاونین بعثه مقام معظم رهبری ، مدیران حج و زیارت خراسان جنوبی، شمالی و گلستان در جمع مسئولین استانی و کارگزاران و خادمین حوزه زیارتی برگزار گردید.
در ابتدای برنامه، حجت‌الاسلام زمانی، معاونت امور استان‌ها در بعثه مقام معظم رهبری، مسعود مجردی را مرد تلاش و اخلاص خواند و از تلاش های این مدیر پرتلاش تقدیر نمود.
حجت الاسلام و المسلمین احمری نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان نیز در سخنانی از تلاش های خالصانه و همکاری صمیمانه آقای مجردی با بعثه استان قدردانی نمودند و برای آقای شاد در سمت جدید آرزوی توفیق داشتند.
در ادامه برنامه پیام آقای مجردی خطاب به کارکنان و کارگزاران زیارتی استان قرائت گردید و ایشان ضمن تشکر و تقدیر از حاضرین در جلسه به جهت شرکت در این مراسم، مسئولیت مزبور را به آقای شاد تبریک عرض کرده و برای ایشان آرزوی توفیق روز افزون در این خدمت صادقانه و معنوی داشتند.
همچنین، سعید اوحدی، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت به ایراد سخنانی در سه بخش: تجلیل از آقای مجردی در طول 35 سال خدمت، مرور ابعاد فاجعه منا و نیز اشاره به اوضاع منطقه پرداخت و با ابراز خرسندی از حضور در خانواده بزرگ خادمان سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: امام جواد(ع) می‌فرمایند: «ملاقات دوستانی که در مسیر الهی قدم برمی‌دارند، موجب صفای دل می‌شود، اگر چه این ملاقات زمان کوتاهی باشد». 
وی اضافه کرد: 35 سال خدمت به زائران در این سازمان از توفیقات  آقای مجردی محسوب می‌شود، توفیق خدمت به مردم در هر جایگاهی که باشد، مقدس است، اما گاه انسان توفیق خدمت به ضیوف‌الرحمان را آن هم در استان خراسان رضوی پیدا می‌کند، که این خدمت، خدمتی متفاوت محسوب می‌شود. 
ایشان با اشاره به حدیث قدسی «من زار الحسين بكربلا كان كمن زارالله في عرشه » ، توفیق خدمت به زائرین امام حسین (ع) را بالاترین خدمت ها دانستند و بیان داشتند اگر نبود درخواست برادر ارجمندم جناب آقای قهرودی  معاون محترم امداد مستضعفان آستان قدس رضوی و جایگاه خدمتی پیشنهادی برای آقای مجردی که در ادامه همین حوزه زیارتی است به این انتقال موافقت نمیکردم و اگر حج برگزار می گردید قطعا از وجود ایشان بعنوان رئیس ستاد مکه بهرمند می شدیم.
ایشان در بخش بعدی سخنان خود ضمن تشریح حادثه منا و عمق فاجعه ، مصیبت را مصیبت بزرگی ذکر کردند و با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن حادثه منا بیان داشتند ،هیچکس مثل ایشان عمق و درون این حادثه عظیم را نشناختند و اگر نبود پیام قاطع و کوبنده مقام معظم رهبری قطعا نمیتوانستیم هیچ یک از اجساد مطهر شهدای منا را به ایران برگردانیم و خدا را شاکریم در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) که به  فرموده ایشان تنها صدایی که در عربستان در مقابل بی کفایتی، سوء مدیریت و قصور آل سعود بلند شد صدای ایران بود.
اوحدی در سخنان خود ضمن قدردانی ویژه از تلاشهای آقای مجردی، شرافتی ،محمدی و سایر همکاران و مدیرانی که در موضوع حادثه منا به معنی واقعی ایثار نمودند، بیان داشت پیام مقام معظم رهبری و ایثار این عزیزان در صحنه دوعامل اصلی بود که علیرغم همه مشکلات و کارشکنی ها در عربستان باعث گردید تنها کشوری باشیم که بتوانیم اجساد مطهر 419 شهید منا رابه کشور برگردانیم.

وی در خصوص مذاکرات اخیر ایران با عربستان برای یافتن راهکار برون‌رفت از شرایط بعد از فاجعه منا و  سفر حج  نیز بیان داشتند که  عربستانی‌ها قصد داشتند از مسیر این مذاکرات و توافقات مدنظر خودشان، عزت ما را زیر سؤال ببرند که با شفاف سازی موضوع برای ملت فهیم ایران و روشنگری در جوامع اسلامی این امر محقق نشد.
در ادامه  برنامه، آقای جواد شاد، سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ شأنی را بالاتر از خدمت به زائران نمی‌شناسم، از خدمات آقای مجردی، تقدیر و تجلیل  نموده  و یاد و خاطره همه شهدا، خصوصاً شهدای مظلوم منا و مدافع حرم را گرامی داشتند و در سخنان خود از پدر شهید محمدی مفرد که از کارگزاران زیارتی و شهدای مدافع حرم نیز بودنددر سخنان خود تجلیل نمودند.
در خاتمه این مراسم نیز متن ارسالی نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت، استاندار خراسان رضوی و ریاست سازمان حج و زیارت با محوریت تقدیر از سال‌ها خدمت  آقای مجردی در سازمان حج و زیارت قرائت گردید  و  قرائت متن حکم انتصاب آقای شاد و اهدای هدایای یادبود به آقای مجردی پایان ‌بخش برنامه مذکور بود.
عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار