شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

بازديد وزير حج عربستان از موسسه مطوفان حجاج ايران

  • 03 شهریور 1392
  • 07:28
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 519 بازدید
  • Article Rating
تاكيد بر تسريع در ثبت قراردادهاي اسكان حجاج؛

بازديد وزير حج عربستان از موسسه مطوفان حجاج ايران

وزير حج عربستان از موسسه متولي امور حجاج جمهوري اسلامي ايران بازديد و بر تسريع در ثبت قراردهاي اسكان تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، بندر حجار با بازديد از موسسه مطوفان حجاج ايران در جريان آمادگي‌هاي اين موسسه براي موسم حج امسال قرار گرفت و بر اهميت اين آمادگي‌ها و امكاناتي كه موسسات مطوفان حجاج كشورهاي مختلف ارائه مي‌كنند، تاكيد كرد.

بندر حجار در بازديد از موسسه مطوفان حجاج ايران از طرح عملياتي اين موسسه براي موسم حج امسال مطلع شد.

موسسه مطوفان حجاج جمهوري اسلامي ايران در موسم حج امسال متولي امور حدود ۶۷ هزار حاجي است كه خدمت رساني به ۸۵۰ حاجي از طريق هشت شركت گردشگري و بقيه از طريق دفتر امور حج صورت خواهد گرفت.

حجار به تمامي مسئولان تاكيد كرد كه بايد به وظيفه خود در خدمت به حجاج بيت الله الحرام و تسريع در پايان اقدامات و تدابير ورود حجاج از طريق مجموعه‌ها و دفار خدمات ميداني در مناطق مختلف مكه مكرمه و نيز مكانهاي اسكان ضيوف الرحمن و همچنين اهميت بازديد از مساكن حجاج پيش از ورود ضيوف الرحمن و نظارت بر وضع نظافتي و حسن آمادگي آنها اهميت دهند.

وي بر ضرورت اينكه همه دفاتر امور حج بايد با سرعت نسبت به ثبت قراردادهاي اسكان حجاج از سوي موسسات طوافه و وزارت حج و اهميت استفاده از فناوري نوين در همسويي با روند توسعه در عربستان اقدام كنند، تاكيد كرد.

وي بر تصميم وزارت حج براي اجراي طرح اعزام الكترونيك كه مانع ازدحام حجاج در فرودگاههاي مدينه منوره يا جده هنگام خروج مي‌شود، تاكيد كرد و گفت اين طرح همانند اعزام عمره گزاران خواهد بود.

به نوشته البلاد، وي افزود: وزارت حج در موسم حج امسال، روند الكترونيك را به صورت محدود اجرا مي‌كند كه در موسم حج سال آينده، كامل خواهد شد.

شايان ذكر است، در موسم حج امسال، حدود ۶۴ هزار از كشورمان به حج تمتع اعزام مي‌شوند و بيش از سه هزار نفر نيز از ايرانياني هستند كه از ساير كشورهاي به حج تمتع مي‌روند.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار