چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اعلام زمان ثبت نام در کاروانهاي مرحله دوم عمره

  اعلام زمان ثبت نام در کاروانهاي مرحله دوم عمره

دبيرکل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت از برنامه ريزي براي ثبت نام زائران در کاروان هاي مرحله دوم عمره خبر داد و گفت: تاکنون بيش از 68 هزار زائر ايراني به عمره اعزام شده اند و بيش از 91 فقره ويزاي عمره براي زائران ايراني در کنسولگري هاي عربستان در تهران و مشهد صادر شده است.

‘حسن سرخوش’ پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت گفت: از ابتداي عمليات عمره 94-93 تاکنون 68هزار و 160 زائر ايراني در قالب 216 پرواز به سرزمين وحي اعزام شده اند.

وي با بيان اينکه امسال عمليات عمره از 21 فرودگاه کشور انجام مي گيرد، افزود: ميانگين تأخير پرواز هاي عمره تاکنون 12 دقيقه بوده که اين زمان ميزان مطلوبي است.

مديرکل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت ادامه داد: از مجموع 216 پرواز انجام شده عمره تا الان، 55 پرواز توسط شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي و 47 پرواز توسط شرکت هواپيمايي ماهان و 114 پرواز توسط شرکت هواپيمايي سعودي انجام گرفته است.

وي با بيان اينکه بطور متوسط روزانه 12 پرواز از فرودگاه هاي کشورمان به مقصد فرودگاه هاي مدينه منوره و جده انجام مي گيرد، بيان کرد: بطور ميانگين هر روز 3600 زائر ايراني عمره به عربستان اعزام مي شوند.

سرخوش با اشاره به اينکه زائران ايراني در 33 هتل مدينه منوره و 24 هتل مکه مکرمه اسکان داده مي شوند، اظهار داشت: در حال حاضر جمعيتي حدود 17 هزار و 500 زائر ايراني در مدينه و 17 هزار و 500 زائر ايراني در مکه مکرمه حضور دارند.

اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت در خصوص صدور ويزاي عمره گزاران ايراني گفت: با همکاري کنسولگري عربستان در تهران و مشهد تا اين لحظه اطلاعات 160 هزار و 359 زائر ايراني براي صدور رواديد به عربستان ارسال شده و تاکنون 91هزار و 867 فقره ويزاي عمره براي زائران ايراني صادر شده است.

آقاي سرخوش اظهار داشت: بالغ بر 300 هزار نفر ثبت نام خود را در کاروان هاي مرحله اول عمره قطعي کرده اند.

** ثبت نام در کاروان هاي مرحله دوم عمره

مديرکل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت در خاتمه به برنامه ريزي براي ثبت نام در کاروان هاي مرحله دوم عمره مربوط به اعزام هاي 21 اسفند امسال تا 27خرداد ماه سال 94اشاره کرد و گفت: ثبت نام در کاروان هاي مرحله دوم عمره از نيمه بهمن ماه آغاز خواهد شد.

اعزام هاي مرحله اول عمره از 13آذرماه آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

در مرحله اول اعزام هاي عمره بيش از 300هزار زائر ايراني به سرزمين وحي اعزام مي شوند.

امسال براي دومين سال متوالي اعزام عمره گزاران ايراني به سرزمين وحي از نيمه اول ماه صفر آغاز شده و زائران ايراني ايام اربعين حسيني(ع) و ايام رحلت پيامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) را در سرزمين وحي حضور داشتند.

امسال اولين سالي است که نام نويسي زائران عمره در کاروان ها بصورت اينترنتي انجام مي شود.


عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار