ﺳﻪشنبه 25 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

دیدار ریاست سازمان با مسئولین روابط عمومی حج استانها

  • 30 مرداد 1392
  • 09:28
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 525 بازدید
  • Article Rating
دیدار ریاست سازمان با مسئولین روابط عمومی حج استانها

دیدار ریاست سازمان با مسئولین روابط عمومی حج استانها

رئيس سازمان حج و زيارت در ديدار با مسئولين روابط عمومي حج و زيارت استان ها:
روابط عمومي ها لسان گوياي سازمان هستند و بايد در صحنه حضور داشته باشند
دکتر سيد احمد موسوي در جمع رابطين روابط‌عمومي دفاتر حج و زيارت سراسر کشور اظهار داشت: روابط عمومي ها لسان گوياي سازمان هستند و به همين دليل بايد در تمام صحنه ها حضور فعال داشته باشند .
حجت الاسلام و المسلمين دکتر سيد احمد موسوي رئيس سازمان حج و زيارت در جمع رابطين روابط‌عمومي دفاتر حج و زيارت سراسر کشور اظهار داشت: روابط عمومي ها لسان گوياي سازمان هستند و به همين دليل بايد در تمام صحنه ها حضور فعال داشته باشند .
به گزارش روابط عمومي سازمان حج و زيارت ، وي افزود: روابط عمومي موفق چندين شاخصه بايد داشته باشد که اولين آن مديريت علمي است که داراي زير شاخه هاي برنامه و عمل است تا بداند چه ميزان از راه موفقيت را طي کرده و چه مقدار باقي مانده است.
حجت الاسلام موسوي تصريح کرد: در حال حاضر ما با کمبود برنامه مواجه نيستيم بلکه مشکل بر سر اجرا است و بايد برنامه ها را به بهترين شکل اجرا نمود.
رئيس سازمان حج و زيارت دومين خصوصيت روابط عمومي موفق را رعايت اصول اخلاقي دانست و بيان داشت: در کار روابط عمومي به جهت رعايت اصول اخلاقي نبايد دروغ گفت، همچنين رازداري، حفظ اسرار و خودداري از نشر اخبار دروغ از اصول کار در روابط عمومي است.
وي در ادامه با تاکيد بر اصل حقانيت مخاطب گفت: متاسفانه برخي ها خود را حق مي دانند و به همين دليل از کار خود دفاع مي کنند و به توجيه کارها مي پردازند اما در واقع اصل حقانيت مخاطب است.
حجت الاسلام موسوي در ادامه خاطر نشان کرد: يک مسئول روابط عمومي موفق بايد داراي قدرت مشاوره باشد و بتواند به مدير خود مشاوره دهد. روابط عمومي ها بايد هسته هاي مشاوره تشکيل داده تا به آنها مشاوره دهند و پس از جمع بندي مشاوره ها فرد مسئول در روابط عمومي به مدير خود مشاوره دهد.
رئيس سازمان حج و زيارت بر ضرورت ايجاد تفاهم بيشتر ميان مديران و بين مدير و کارکنان تاکيد کرد و اظهار داشت: مسئولان روابط عمومي به عنوان رابط نقش شان اين است که افراد را به هم نزديک تا وحدت در مجموعه ايجاد شود.
وي افزود: اطلاع رساني صحيح داخلي از ديگر وظايف روابط عمومي است. متاسفانه در برخي سازمان ها ديده شده که سازماني درگير برخي مسائل است اما افراد آن سازمان از آن اطلاعي ندارند و به همين دليل نمي توانند اخبار صحيح را منتشر کنند.
حجت الاسلام موسوي همچنين در ادامه سخنان خود بر ارتباط تعريف شده با رهبران فکري جامعه از جمله ائمه جمعه،روزنامه نگاران، نويسندگان و مدرسان توسط روابط عمومي ها تاکيد کرد.
وي ادامه داد: استفاده اصولي از رسانه ها براي نفوذ در افکار عمومي نيز کارهايي است که انجام آن توسط روابط عمومي ضرورت دارد و همچنين با مطالعه مستمر افکار عمومي بايد بدانند نگاه مردم نسبت به سازمان و عملکرد ان چگونه است.
رئيس سازمان حج و زيارت در پايان اطلاع يابي و جست و جوي موضوعات براي تهيه اخبار را وظيفه روابط عمومي دانست.

 

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار