پنجشنبه 29 شهریور 1403
EN

خبرگزاری

آخرین آمار ثبت نامی ها در سامانه سماح/میانگین سنی زایران اربعین حسینی 1403

آخرین آمار ثبت نامی ها در سامانه سماح/میانگین سنی زایران اربعین حسینی 1403
بیش از 2میلیون و 400هزار نفر از متقاضیان سفر اربعین حسینی تا ظهر روز 24مرداد ماه 1403،ثبت نام خود را در سامانه سماح انجام داده اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛اقای حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این تعداد از متقاضیان ، ثبت نام خود را با دریافت بسته بیمه ای ،قطعی کرده اند گفت: تاکنون حدود ۴درصد متقاضیان درخواست عزیمت به صورت هوایی را داشته اند ؛۲درصد با قطار و ۹۴درصد نیز بله صورت زمینی از مرزهای شش گانه به عراق رهسپار می شوند.
به گفته وی ، ۶۲درصد متقاضیان را آقایان و باقی را خانم ها تشکیل می دهند که عزیمت زایران به عراق در حال انجام است.
دبیر کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه میانگین سنی زایران ثبت نام کننده حدودا ۳۸ سال می‌باشد ، گفت:از عزیزانی که در حال تشرف به عراق هستند می خواهیم که تمامی نکات مطرح شده اعم موضوعات بهداشتی ، امنیت در سفر و توصیه ها را رعایت نمایند.
محمدی همچنین اظهار کرد: بیشتر متقاضیان سفر اربعین در سامانه سماح، مرز مهران را انتخاب کرده اند و دیگر مرزهای شلمچه، خسروی و چذابه در رده های بعدی انتخاب زایران می باشد و مرزهای باشماق و تمرچین هم در دسترس عزیزان می باشد.
وی با اشاره به فعالیت سازمان حج وزیارت درراستای ثبت نام و اعزام ، نظارت بر امور بیمه ای و خدمت رسانی در واحد راهنمایی امور زایران و گمشدگان گفت: بیش از یک هزار نفر از خادمان افتخاری به مرزهای شش گانه و عراق اعزام شده اند و اکثریت فعالیت خود را به عنوان نیروهای واحد راهنمایی زایران آغاز کرده اند و در ایستگاهها مستقر می باشند؛ سایر ایستگاههای باقیمانده نیز در ساعات آتی راه اندازی می‌شود..
محمدی با اشاره به اینکه اپلیکیشن «همیار اربعین»در راستای امداد رسانی و یافتن گمشدگان نیز کمک قابل توجهی به خادمان افتخاری و همچنین زایران خواهد کرد گفت: از همه عزیزان که عازم این سفرهستند میخواهیم که این اپلیکیشن همیار اربعین را نصب نمایند.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار