شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

ثبت‌نام زائران پياده‌ اربعين حسيني از 20آبان آغاز مي‌شوند

 ثبت‌نام زائران پياده‌ اربعين حسيني از 20آبان آغاز مي‌شوند
رئيس سازمان حج و زيارت گفت:‌ متقاضيان حضور در راهپيمايي ايام اربعين حسيني(ع) مي‌توانند از 20 آبان ماه با مراجعه به دفاتر خدمات زيارتي سراسر کشور ثبت‌نام خود را انجام دهند
 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت، 'سعيد اوحدي' گفت: سامانه ثبت‌نام از زائران پياده‌روي اربعين از 20 آبان ماه کار خود را آغاز مي‌کنند و زائران مي‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند و سامانه بر اساس ميزان ظرفيت مرزها بصورت هوشمند روز اعزام آنها را مشخص مي‌کند.
 
 
وي ادامه داد: بر اساس آمار رسيده از مراجع ذيربط ظرفيت مرز مهران روزانه 10 هزار نفر، چزابه 6 هزار نفر و شلمچه 8 هزار نفر اعلام شده  که بر اساس اين ظرفيت روزهاي اعزام زائران مشخص و به آنان اعلام خواهد شد.
 
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح کرد:‌ سال گذشته 500 هزار زائر ايراني در راهپيمايي اربعين حسيني(ع) شرکت داشتند و امسال پيش‌بيني مي‌شود حدود 700 هزار نفر در اين ايام به کربلاي معلي اعزام شوند.
 
اوحدي ادامه داد: بر اساس فتواي آيت‌الله سيستاني 4 روز قبل از اربعين حسيني(ع) و 4 روز بعد از آن به عنوان زيارت اربعين محسوب مي‌شود و زائران مي‌توانند ظرف اين 9 روز زيارت اربعين خود را به جا آورند.
 
** بيمه و خدمات پزشکي رايگان زائران اربعين
 
وي در خصوص هزينه صدور ويزاي عراق بر اساس ثبت نام در سامانه ياد شده در دفاتر خدمات زيارتي سراسر کشور گفت: هزينه اخذ ويزاي عراق 40 دلار است همچنين بيمه و خدمات پزشکي رايگان و حق کارگزار 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است. بنابراين زائران مي‌توانند تنها با پرداخت هزينه ويزا و حق کارگزار ثبت‌نام خود را انجام دهند و ويزاي خود را دريافت کنند. همچنين تمام کارگزاري‌هاي داراي مجوز در سطح کشور ثبت‌نام را از 20 آبان آغاز مي‌کنند و زائران مي‌توانند به تمام اين کارگزاري‌ها مراجعه کنند.
 
** زائران اربعين با ويزا به مرزها عزيمت نمايند
 
رئيس سازمان حج و زيارت همچنين به موضوع اخذ ويزاي عراق در مرزها اشاره کرد و گفت:‌ هزينه صدور ويزاي اضطراري در مرزها 82 دلار است، در صورتي که ويزايي که از سوي کارگزاران داده مي‌شود تنها 40 دلار هزينه دارد و از سوي ديگر سال گذشته شاهد بوديم تعداد زيادي از پاسپورت‌هاي زائران در مرزها گم شد و تعداد زيادي ويزاي جعلي براي زائران صادر شد اما متقاضيان مي‌توانند با اخذ ويزا در داخل کشور به راحتي زيارت خود را انجام دهند و از تجمع در مرزها و فعاليت دلالان جلوگيري مي‌شود.
 
 
عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار