جمعه 14 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

ماه مبارک رمضان ماه رحمت و آمرزش است.

  • 21 اسفند 1402
  • 22:26
  • ساير
  • 0 دیدگاه
  • 44 بازدید
  • Article Rating
ماه مبارک رمضان ماه رحمت و آمرزش است.

درهاي آسمان گشوده شد و باران نعمت الهي بر دلهاي خسته ي ما باريدن گرفت. اينبار دست هاي نياز عاشقانه ي مرا نه به ناز خود که به اشتياق وصف ناپذير معشوقي ات، بپذير و مرا در آغوش بگير. اي ماه رحمت الهي آماده ي ميهماني خدايم! حلول ماه مبارک رمضان را به تمام مسلمانان جهان تبريک مي گوييم

فضيلت ماه رمضان
رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در خطبه شعبانيه خود درباره فضيلت و عظمت ماه رمضان فرموده است: «اي بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوي شما روي آورده است؛ ماهي که نزد خداوند بهترين ماه‌ها است؛ روزهايش بهترين روزها، شب‌هايش بهترين شب‌ها و ساعاتش بهترين ساعات است.
بر مهماني خداوند فرا خوانده شديد و از جمله اهل کرامت قرار گرفتيد. در اين ماه، نفس‌هاي شما تسبيح، خواب شما عبادت، عمل‌هايتان مقبول و دعاهايتان مستجاب است.
پس با نيت‌اي درست و دلي پاکيزه،‌ پروردگارتان را بخوانيد تا شما را براي روزه داشتن و تلاوت قرآن توفيق دهد. بدبخت کسي است که از آمرزش خدا در اين ماه عظيم محروم گردد. با گرسنگي و تشنگي در اين ماه، به ياد گرسنگي و تشنگي قيامت باشيد.»

 


 ماه رمضان نهمين ماه از ماههاي قمري و بهترين ماه سال است. واژه رمضان از ريشه «رمض» و به معناي شدت تابش خورشيد بر سنگريزه است.
مي‌گويند چون به هنگام نامگذاري ماه هاي عربي، اين ماه در فصل گرماي تابستان قرار داشت، ماه «رمضان» ناميده شد، ولي از سوي ديگر، «رمضان» از اسماء الهي است. اين ماه ماه نزول قرآن و ماه خداوند است و شب‌هاي قدر در آن قرار دارد. فضيلت ماه رمضان بسيار زياد و نامحدود است.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار