دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

دستورالعمل مالی عمره سال 1402

دستورالعمل مالی عمره سال 1402

 

مدیر عامل محترم شرکت خدمات زیارتی

مدیر محترم دفتر خدمات زیارتی 

سلام علیکم

با احترام ، دراجرای نامه شماره 20333‏/500‏/1402 مورخ 28‏/09‏/1402 ریاست محترم سازمان حج وزیارت درخصوص دستورالعمل مالی عمره سال 1402  بند5مربوط به حق الزحمه کارگزار وهزینه جلسات آموزشی زائرین وهمچنین بند7 حق الزحمه مدیران ومعاونین راهنمای عمره جهت اطلاع وبهره برداری به شرح ذیل اعلام می گردد

5) حق ­الزحمه کارگزار و هزینه جلسات آموزشی زائرین:

حق­ الزحمه کارگزار پس از تأیید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران به ازای هر زائر مشرف شده بالای 2 سال (بجز عوامل کاروان) بر اساس محل اقامت کارگزار به شرح جدول ذیل می­باشد:

 

ردیف

نام استان ‏‏/ شهرستان

مبلغ حق الزحمه (به ریال)

1

استان تهران

5،900،000

2

آذربایجان شرقی و غربی،  اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد

5،640،000

3

ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و شمالی، کاشان، کردستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد

5،147،400

الف): بر اساس گزارش سیستم ثبت نام، چنانچه زائرانی از اعزام منصرف شوند و خسارت بر اساس جدول خسارت از زائر دریافت گردد آمار آن در سیستم پرداخت حق­الزحمه به زائر مشرف شده، اضافه شده است و به کارگزار قابل پرداخت می­باشد.

ب): چنانچه زائران بصورت موردی از کارگزاری به کارگزار دیگر انتقال یابد حق­الزحمه آن زائر به کارگزار نهایی پرداخت خواهد شد.

ج): حق­ الزحمه کارگزاران پس از اتمام عملیات با تایید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران از طریق ذیحسابی و اداره کل امورمالی پرداخت خواهد شد.

د): انجام هزینه های اداری، برگزاری جلسات آموزشی و سایر هزینه های کارگزار از محل حق­الزحمه دریافتی کارگزار خواهد بود و کارگزار موظف است در قبال اخذ حق الزحمه کلیه تعهداتی که توسط سازمان برای انجام ثبت نام و اعزام زائران به آنان محول شده است در چارچوب دستور العمل های صادره سازمان انجام دهند. نظارت بر حسن انجام وظایف محوله به کارگزاران بعهده مدیر استان می باشد.

تبصره 1: دریافت هرگونه وجهی از طرف کارگزاران بابت هزینه های مذکور ممنوع می باشد.

تبصره 2:کلیه پرداختی ها به کارگزاران تحت هر موضوع ، بعنوان درآمد کارگزار تلقی می گردد و کلیه تکالیف قانونی و مالیاتی بر عهده کارگزار می باشد.

 

7) هزینه های مدیران و معاونین راهنما :

الف) حق الزحمه عوامل راهنما : با توجه به اهمیت انجام وظایف عوامل اجرایی حق الزحمه مدیران و معاونین راهنما به ازای هر زائر مشرف شده به ترتیب 400،000 و 300،000 ریال پس از اتمام عملیات با تأیید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران از طریق ذیحسابی و اداره کل امورمالی پرداخت خواهد شد.

ب) عوارض خروج از کشور: با توجه به تغییرات ایجاد شده در سیستم پرداخت عوارض خروج ازکشور، هزینه عوارض خروج از کشور مدیران و معاونین راهنما شخصاً توسط هریک از عوامل به حساب مربوطه واریز و پس از اتمام عملیات حداکثر مبلغ 1،320،000ریال به ازای هر نفر با تایید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران از طریق ذیحسابی و اداره کل امورمالی برابر قوانین و مقررات پرداخت خواهد شد.

ج) حق ­الزحمه و هزینه عوارض خروج از کشور روحانی کاروان­ها توسط امور مالی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت پرداخت خواهد شد.

مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی

 

razavi.haj.ir پیام رسان های حج و زیارت خراسان رضوی بشرح ذیل می باشد:🔹 سروش: 👇http://sapp.ir/hajrazavinews🔹 گپ:      👇https://gap.im/hajrazavinews🔹ایتا:       👇https://eitaa.com/hajrazavinews🔹تلگرام:   👇https://t.me/hajrazavinews

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار