چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اولين پرواز برگشت حجاج ايراني پنج شنبه 17 مهرماه خواهد بود

اولين پرواز برگشت حجاج ايراني پنج شنبه 17 مهرماه خواهد بود
ناصر خدرنژاد مدير عمليات حج تمتع از زمان اولين پرواز برگشت حجاج بيت الله الحرام به ايران خبر داد

خدر نژاد اعلام کرد : اولين پرواز برگشت حجاج ايراني در روز پنج شنبه 17 مهرماه ساعت 13 به وقت تهران توسط هواپيمايي ماهان زائران تهراني را از فرودگاه جده به فرودگاه امام خميني منتقل خواهد کرد.

وي تعداد پروازهاي برگشت زائرين و عوامل کاروانها را 183 عدد اعلام کرد و افزود: 95 پرواز از جده براي زائرين مدينه قبل و 87 پرواز از مدينه براي زائرين مدينه بعد آماده جابجايي زائرين از عربستان به ميهن اسلامي خواهند بود.

مدير عمليات حج تمتع با اشاره به اينکه براي رفاه حال زائرين کليه زائرين مدينه بعد از فرودگاه مدينه و زائرين مدينه قبل از فرودگاه جده به سمت ايران خواهند رفت، ادامه داد : اولين پرواز زائرين مدينه بعد 23 مهرماه از فرودگاه مدينه به تهران صورت خواهد گرفت و روزانه بين 5 تا 9 پرواز در مدينه و حداکثر تا 12 پرواز در جده خواهيم داشت و آخرين پرواز هم 6 آبان ماه از مدينه خواهد بود .

ناصر خدرنژاد در خصوص بار زائرين گفت : با توجه به مشکلي که فرودگاه امام براي بار برگشت حجاج داشت قرار بود بار با پست به منزل زائرين فرستاده شود که مورد نظر بعثه و سازمان نبود . نهايتا قرار براين است که بار حجاج در فرودگاه به زائر داده شود.

وي تصريح کرد :بار مجاز هر زائر نبايد بيش از دو چمدان بيست کيلويي باشد و شرکت هاي هواپيمايي تعهدي نسبت به انتقال بار مازاد مسافرين ندارند. همچنين مسافرين بايد از قرار دادن وسايل ممنوعه مانند اسباب بازي باطري دار و کنترلي ، کپسول قابل احتراق ، کنسرو ، اسپري ، مايعات اسيدي و ... خودداري کنند.

خدرنژاد اضافه کرد: هر مسافر فقط مجاز به حمل يک ساک دستي کوچک و حداکثر يک بطري يک و نيم ليتري آب زمزم وکيوم شده به داخل هواپيما است و همراه داشتن وسايل اضافي نايلکس و نظير آن به داخل هواپيما مجوزي ندارد .


لازم بتوضيح است اولين پرواز زائرين استان خراسان رضوي نيز ساعت 5:5 دقيقه به وقت عربستان جمعه 18 مهرماه از فرودگاه جده به مقصد فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد انجام خواهد گرفت.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار