ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

بازدید سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران از ستاد مکه مکرمه

بازدید سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران از ستاد مکه مکرمه
سرپرست حجاج ایرانی ، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع 1402، از ستاد مکه مکرمه در حج تمتع امسال بازدید کردند و در جریان فرایند خدمت رسانی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ ستاد مکه مکرمه در حج تمتع 1402 واقع در هتل بلدالطیب قرار گرفته که متشکل از رییس ستاد، دفتر نمایندگی سازمان، اسکان، تغذیه و تدارکات، مالی، حراست، بازرسی و ارزشیابی، رایانه، پشتیبانی و .... می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت وسرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع امسال با حضور در بخش های مختلف ستاد مکه مکرمه در جریان روند امور خدمت رسانی از سوی این عزیزان قرار گرفتند.
حضور در واحد حراست نخستین بخشی که دست اندرکاران حج تمتع به آن ورود یافته و از نزدیک با مسئولان آن در خصوص شرایط کلی زایران و همچنین اقدامات صورت گرفته گفتگو کردند.
واحد اسکان دومین بخشی بود که دست اندرکاران حج و زیارت از آن بازدید کردند و آقای مرتضی اسدزاده نیز توضیحاتی را در خصوص چگونگی قراردادهای هتل های مکه مکرمه و مدینه منوره مطرح نمود .
حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز توضیحاتی را در خصوص خدمت رسانی هرچه مطلوب تر در این حوزه مطرح کرد و در خصوص رفع دغدغه های زایران نکاتی را مورد توجه قرار داد تا موجبات افزایش رضایتمندی را فراهم آورد.
دیدار با آقای غلامرضا رضایی رییس ستاد مکه مکرمه و استماع گزارشات وی ، از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.
حجت الاسلام نواب و آقای حسینی وضعیت بازگشت زایران کشورمان را جویا شدند که رییس ستاد مکه مکرمه توضیحاتی را درباره پروازهای جده و مدینه مطرح نمود .
موضوع انتقال زایران مدینه بعد نیز در این دیدار مورد توجه قرار گرفت که رییس ستاد مکه مکرمه گفت: بخشی از زایران به صورت آزمایشی به وسیله قطار و بخشی به وسیله اتوبوس به مدینه النبی منتقل می شوند.
وی با بیان اینکه امسال این روند به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: زایران کشورمان از انتقال با قطار ابراز رضایت داشته اند که امیدواریم مزایا و معایب این فرایند احصا شود و در سنوات آتی به خوبی بتوانیم از آن بهره مند گردیم.
حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته بر آسیب شناسی اقدامات و همچنین بهره مندی از طرح ها و ایده های مناسب به سبب افزایش رضایت زایران تاکید کرد.
دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت مقصد بعدی بازدید کنندگان از ستاد بود که در جریان آن آقای ناصر حویزاوی مدیر دفتر نمایندگی گزارشاتی را در رابطه با اقدامات صورت گرفته ارایه کرد .
قسمت مالی واحد دیگری بود که دست اندرکاران حج و زیارت از آن بازدید کردند و آقای بهنام فرج الهی مسئول مالی ستاد توضیحات لازم را در خصوص اقدامات صورت گرفته مطرح نمود.
بازدید از ستاد مکه مکرمه با حضور دست اندرکاران حج و زیارت در سالن اصلی ستاد متشکل پشتیبانی، تغذیه و تدارکات، بیمه، کارگزاران و ..... می باشد که آقای حسین عاشوریان مسئول واحد پشتیبانی ستاد مکه مکرمه توضیحاتی را در خصوص اقدامات صورت گرفته ارایه کرد و گفت: طرح سالنی بودن ستاد تاثیرات مثبتی را بدنبال داشته است.
سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت بعد از استماع گزارش مطرح شده از بخش های مختلف این سالن اداری و به ویژه واحد تغذیه و تدارکات بازدید به عمل آورده و توضیحات لازم در خصوص موضوعات تهیه اقلام ، تدارکات، تهیه میوه، طبخ غذا در آشپزخانه های مکه مکرمه و مدینه منوره را شنیدند.
بخش های مالی، رایانه ، بازرسی و ارزشیابی و وزارت خارجه نیز از دیگر واحدهای ستاد مکه مکرمه بود که از سوی سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران حج و زیارت مورد توجه قرار گرفت.
آقای حسین موذن مسئول بخش رایانه ستاد مکه مکرمه توضیحاتی را در رابطه با اپلیکیشن حج و زیارت و خدمات آن برای زایران، مدیران و کارگزاران مطرح نمود.
آقای حسن محمدی مسئول واحد بازرسی و ارزشیابی سازمان نیز گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته به ویژه حضور بازرسان در هتل های محل اقامت زایران ارایه کرد و سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت از خدمات صورت گرفته ابراز رضایت کردند.
سرپرست حجاج ایرانی در بخش های مالی و وزارت خارجه و سایر قسمت ها نیز گزارش ات مربوط به اقدات صورت گرفته در حوزه های مختلف را استماع کرده و توضیحات لازم در خصوص خدمت رسانی هرچه بهتر به حجاج مطرح نمود.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار