شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

بازگشت «زائران خراسانی» خانه خدا از ۱۸ تیر ماه آغاز می‌شود | خانواده‌ها از ازدحام در فرودگاه خودداری کنند

 بازگشت «زائران خراسانی» خانه خدا از ۱۸ تیر ماه آغاز می‌شود | خانواده‌ها از ازدحام در فرودگاه خودداری کنند

جواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو خبرنگار حج رضوی نیوز اعلام داشت :

متاسفانه در حج سالجاری یک زائر مرد 72 ساله بنام حاج علیرضا روحی از کاروان 19199 مشهد و یک زائر زن 65 ساله بنام حاجیه خانم قمر عزیزی قادر آباد  از کاروان 19127 تایباد  استان بعلت ایست قلبی در سرزمین وحی به دیار معبودش شتافتند و الحمدالله در حال حاضر همه حجاج خراسانی بعد از انجام اعمال حج تمتع در سلامت کامل به سر می‌برند و  اولین پرواز بازگشت زائران خراسانی خانه خدا از ۱۸ تیر آغاز خواهد شد و تا ۲۷ همین ماه ادامه خواهد داشت.

جواد شاد افزود: کلیه تمهیدات و برنامه ریزی های لازم جهت برگشت حجاج استان با نهادهای مربوطه صورت گرفته است  تا تسهیل سازی در ارائه خدمات در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به حجاج صورت پذیرد.

مدیر حج و زیارت استان از خانواده های  حجاج درخواست داشتند به دلیل جلوگیری از ازدحام  در فرودگاه ، مراسم استقبال از حاجیان گرامی را  در خارج از محوطه فرودگاه انجام دهند و طبق درخواست اداره کل دامپزشکی استان بدلیل رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو از ذبح گوسفند در معابر جدا خودداری نمایند.

لازم بذکر است در حج سالجاری تعداد 9845  زائر از استان به سرزمین وحی  عازم شدند که بعد از انجام مناسک حج از 18 الی 27 تیرماه طی 49 پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به وطن عزیمت خواهند داشت.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار