شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

نخستین گروه حجاج مدینه بعد با قطار به مدینه منوره منتقل شدند

نخستین گروه حجاج مدینه بعد با قطار به مدینه منوره منتقل شدند
بخشی از حجاج «مدینه بعد» کشورمان با قطار به مدینه منوره منتقل می شوند که نخستین گروه از این حجاج روز چهاردهم ذی الحجه مصادف با یازدهم تیرماه وارد شهر پیامبر(ص) شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ در موسم حج تمتع امسال بخشی از حجاج کشورمان به صورت آزمایشی با قطار مسیر مکه تا مدینه را طی می کنند.
نخستین گروه حجاج مدینه بعد نیز با بدرقه تنی چند از دست اندرکاران حج و زیارت صبح روز چهاردهم ذی الحجه مصادف با یازدهم تیرماه، با قطار رهسپار مدینه النبی شدند تا پنج شب را در شهر پیامبر حضور داشته باشند و از فضای معنوی آن بهره مند گردند.
عزیمت با قطار به منظور ارتقا ایمنی و کاهش مدت زمان سفر انجام می گیرد که به همین منظور حدود یک هزار نفر از حجاج «مدینه بعد»، جزوه مسافران قطار سریع السیر مکه به مدینه شدند.
با بررسی های میدانی صورت گرفته حجاج رضایت نسبی خود را از سفر با این قطار اعلام کردند که در صورت رفع نواقص و مهیا شدن شرایط لازم، اعزام از مدینه به مکه و بالعکس در سالهای آتی با قطار مورد توجه خواهد بود.
طی روزهای آتی نیز بخشی از حجاج مدینه بعد با قطار به شهر پیامبر (ص) اعزام می شوند و بخش دیگر با اتوبوس های تدارک دیده شده(اتوبوسهای با کیفیت) به مدینه النبی منتقل می گردند.
گفتنی است که آخرین گروه حجاج مدینه قبل نیز از شهر پیامبر به وسیله قطار به مکه اعزام شده بودند.
 

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار