شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

کسب رضایت پروردگار و امیرالحاج انگیزه خدمت به حجاج در راه مانده

کسب رضایت پروردگار و امیرالحاج انگیزه خدمت به حجاج در راه مانده
بسیاری از زایرانی که به راهنمایی و امداد زایران در ایام حج به ویژه در ایام تشریق می پردازند انگیزه واقعی شان را رضایت حضرت پروردگار و امام زمان (عج) عنوان می کنند.

روز دهم ذی الحجه و در همان ساعت اولیه استقرار حجاج بیت الله الحرام در منا برای تهیه گزارش به واحد راهنمایان تقاطع خیابان ۴۱۵ و ۴۰۶ مراجعه کردم، ازدحام عجیبی در جلو و اطراف این واحد ایجاد شده بود. اکثر مراجعان حاجیان سالخورده ای بودند که پس از رمی عقبی در مسیر بازگشت به چادرها راه خود را گم کرده بودند.
به هر طریقی خود را به میز خدمت همان‌جایی که از طریق نرم افزار اختصاصی سازمان حج و زیارت امکان دسترسی به مدیران کاروان در مواقع اضطراری فراهم شده است، رسیدم‌ در این بین خانمی را برای اولین بار مشاهده کردم که در حال خدمت رسانی بود، همین دلیلی شد تا علت حضورش در فرصتی مناسب تر را جویا شوم.
با وی هم هماهنگ کردم تا در ساعتی خلوت تر علت و انگیزه حضورش را جویا شوم. قبول کرد و پس از هماهنگی قبلی و معرفی خود و اینکه چطور شد سر از واحد امور راهنمایان در آورده است اینگونه بیان کرد.
بنده راضیه بیگی از کاروان شماره ۱۳۱۴۳ دکترای علوم اجتماعی و طلبه سطح ۳ حوزه علمیه اعزامی از استان اصفهان هستم. روز اول ورود به منا و پس از رمی جمره عقبی ویلچر یکی از سالخوردگان کاروان را برای تحویل به واحد امداد و راهنمایان بردم دیدم عده زیادی از حاجیان عزیز که اکثرا سالمند هستند در جلوی ورودی واحد تجمع کردند و هر کدامشان که خستگی مسیر طولانی رمی جمره عقبی از چهره شأن نمایان بود سعی داشتند تا به هر طریق با عزیزان امداد و راهنما ارتباط برقرار کنند. بنده نیز وقتی اوضاع را اینطور مشاهده کردم دیدم هیچ تناسبی بین تعداد محدود امدادرسان ها با کثرت مراجعین نیازمند امداد وجود ندارد. همین بهانه ای شد تا به هر نحوی شده سهم کوچکی از ثواب این خدمت رسانی را نصیب خود کنم. پس از قدری تأمل بالاخره از مسئول واحد مذکور خواستم تا اجازه دهد در خدمت حاجیان باشم، ایشان با گشاده رویی با درخواست بنده موافقت کرد و امروز دومین روزی است که پس از انجام مناسک رمی جمره بلافاصله به این واحد مراجعه می کنم تا علاوه بر کسب رضایت پروردگار و امیرالحاج حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف این خدمت مختصر معنوی به در راه ماندگان را توشه و ذخیره ی آخرت خود نمایم.
این خانم امدادگر یکی از دهها نمونه نفراتی است که خالصانه و صادقانه پای کار خدمت به زایران بوده اند و از هیچ کمکی دریغ نکرده اند.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار