شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جلسه ستاد مکه مکرمه در منا برگزار شد؛ خدمت رسانی تا زمان حضور آخرین زایر در سرزمین منا ادامه دارد

جلسه ستاد مکه مکرمه در منا برگزار شد؛ خدمت رسانی تا زمان حضور آخرین زایر در سرزمین منا ادامه دارد
جلسه ستاد مکه مکرمه در منا تشکیل و آخرین برنامه ریزی ها برای روز دوازدهم ذی الحجه و تمهیدات بازگشت زایرن به هتل ها و خدمات صورت گرفته به آنها مرور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛جلسه ستاد مکه مکرمه در منا عصر روز یازدهم ذی الحجه با حضور آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت، رییس ستاد مکه مکرمه، معاون منابع انسانی و پشتیبانی ، مسئولان واحدهای ستادی و اجرایی برگزار شد.
در این نشست آخرین گزارشات اقدامات صورت گرفته در مشاعر مقدسه از سوی واحدهای مختلف ارایه شد.
تاکید در خصوص برنامه های روز پایانی حضور در منا و رمی جمرات و انتقال حجاج از منا در عصر روز دوازدهم ، همکاری تمامی بخش ها با واحد راهنمایان زایران، تشکیل کمیته های استقبال از حجاج در دو منطقه دو و سه که در مسیر بازگشت زایرانی که پیاده از جمرات به هتل ها مراجعه می کنند قرار دارند،تاکید در خصوص تشکیل شیفت های راهنمایان زایران در مسیر رمی جمرات و منطقه خروج از جمرات به سمت مکه، مرور عملیات انتقال زایران که هتل آنها تا محل رمی جمرات دور می باشد و می بایست با اتوبوس به محل اقامت در مکه منتقل شوند، برنامه ریزی برای زمانبندی رمی جمره زایرانی که قرار است با نقل به هتل بازگردند، مرور برنامه های زایران اهل سنت برای رمی جمره و زمان عزیمت آنها برای بازگشت به هتل ها با اتوبوس، تهیه و تدارک ناهار زایرانی که زودتر به هتل ها می رسند و یا زایرانی که در زمان ناهار هنوز در منا حضور دارند و سایر موضوعات مرتبط با حمل و نقل، عزیمت به جمرات و بازگشت، تغذیه و تدارکات و ..... مورد توجه قرار گرفت.
همچین مسئولان ذیربط و دست اندرکاران گزارش کاملی در خصوص اقدامات و برنامه های صورت گرفته و مرور آنها ، ارایه کردند.
آقای غلامرضا رضایی رییس ستاد مکه مکرمه نیز در این جلسه درباره اهمیت اقدامات روز دوازدهم ذی الحجه توضیحاتی را ارایه کرد.
وی سرفصل های پیوست عملیاتی واحد راهنمایان زایران، پیوست تغذیه و تدارکات، پیوست حمل و نقل حجاج و ... را توضیح داد.
رییس ستاد مکه مکرمه یادآوری کرد: همه واحدهای صف و ستاد ملزم خواهند بود تا خروج آخرین زایر از سرزمین منا در محل ماموریت حضور داشته باشند.
وی تصریح کرد: به مدیران مکاتب، مسئولان اسکان مناطق و اسکان حجاج تاکید شده از هم اینک (روز یازدهم) با جدیت تمام نسبت به آماده کردن هتل ها و رفع نواقص احتمالی برای اسکان حجاج در بازگشت اقدام نمایند.
رییس ستاد مکه مکرمه به خدمات تغذیه و تدارکات در این ایام اشاره کرد و گفت: توانستیم غذای بهداشتی و گرم و مناسب با ذائقه زایران ایرانی را در ایام تشریق توزیع نماییم که علیرغم سخت بودن، اقدامی بزرگ و در خور توجه بود.
وی افزود: علیرغم گرمای شدید، امکانات لازم برای زایران عزیز فراهم آمد و بحمدالله زایران با سلامت کامل و آرامش اعمال خود را انجام دادند که امیدواریم با تکمیل اعمال خود با کوله بار معنویت و حجی مقبول و سعی مشکور و دعایی مقبول ، اعمال حج خود را به سلامت به پایان رسانند و به میهن اسلامی بازگردند.
رضایی درباره اقدامات روز پایانی اقامت در مشاعر مقدسه تاکید کرد: 581 کاروان زمابندی خروج از منا (صبح و عصر) را دریافت کرده اند که همگی باید موارد ابلاغی را مورد توجه جدی قراردهند.
آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست از زحمات تمامی دست اندرکاران حوزه های صف و ستاد، کارگزاران ، مدیران کاروان ها و همچنین از همکاری، همراهی و صبوری زایران عزیز و به ویژه زایران داوطلب که در مجموعه کاروان ها که با همراهی مدیران در جهت پیشبرد برنامه ها در مراحل مختلف انتقال از مکه به عرفات و مزدلفه و منا به خصوص در مسیر جمرات همکاری داشته اند، قدردانی کرد.
وی بر ضرورت توجه به زایران عزیز در ساعات باقیمانده از حضورشان در مشاعر مقدسه تاکید کرد و اجرای دستورالعمل های صادره در حوزه های مختلف را مورد توجه قرار داد.
همچنین آقای غلامرضا رضایی رییس ستاد مکه مکرمه نیز درپایان ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران و مدیران مربوطه گفت: علیرغم بالا بودن میانگین سنی زایران و شرایط زمانی حج امسال به علت گرم بودن هوا، بحمدالله شرایط حجاج مناسب است و اعمال خود را به خوبی انجام داده اند.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار