پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

هفتمین مدرسه حج و زیارت کشور ویژه اهل سنت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز جمعه در شهر تربت جام افتتاح شد.

هفتمین مدرسه حج و زیارت کشور ویژه اهل سنت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز جمعه در شهر تربت جام افتتاح شد.

 اولین مدرسه حج خادمین فرهنگی اهل سنت خراسان رضوی ، همزمان با عید مبعث در مدرسه علمیه "احمدیه" تربت جام در جوار مزار شیخ السلام احمد جامی افتتاح شد..

به گزارش پایگاه خبری حج حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در روز جمعه 28 بهمن ماه  باتفاق حجت الاسلام احمری نماینده بعثه مقام معظم، آقای جواد شاد مدیر حج و زیارت و تعدادی از کارکنان حج و زیارت و بعثه استان به تربت جام عزیمت داشتند که  مراسم افتتاحیه این مدرسه با حضور حجت‌الاسلام هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه، مدیران  کاروانهای حج و زیارت ، امامان جمعه اهل سنت تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد و خراسان جنوبی، روحانیون کاروان‌های اهل سنت خراسان‌های رضوی و جنوبی به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درمراسم افتتاح  تأسیس مدارس حج در کشور برای اهل سنت ، این اقدام را در راستای ارتقای علمی و نیاز زائران دانست و اظهار داشت: ضرورت دارد روحانیون کاروان های اهل سنت با حضور در چنین مدارسی پاسخگویی مناسب برای زائران داشته باشد و تاکنون در استان‌های هرمزگان، فارس، خراسان رضوی و گلستان مدارس حج برای کاروانهای حج و زیارت اهل سنت ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت افزود: برادران اهل سنت با شیعیان همزیستی مسالمت‌آمیز داشته و این شیوه می‌تواند الگویی مناسب برای کشور باشد، با پاسداشت ارزشهای اسلامی می توان در بهبود الگوهای جامعه گام‌های موثری برداشت.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: مدرسه حج یک ضرورت و نیاز اجتناب ناپذیر است، خواهران و برادرانی که مستطیع می‌شوند، باید حج را به‌جا آورند و جامعه روحانیت باید آنان را هدایت کند؛ امروز جامعه عوض شده و سفر حج نیز تغییر کرده است، قبل از انقلاب اندکی بیش از ۱۰ هزار نفر به حج می‌رفتند ولی امروز ۱۶ سال است که یک میلیون و پنجاه هزار نفر در نوبت هستند.

 لازم به ذکر است حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت طبق هماهنگی قبلی در سفر خود به مشهد مقدس  ضمن زیارت مضجع شریف امام رضا(ع) باتفاق حجت الاسلام احمری نماینده بعثه مقام معظم در امور حج وزیارت خراسان رضوی و آقای جواد شاد مدیر حج و زیارت استان با نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه مشهد حضرت حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی و جناب سردار نظری استاندار محترم استان دیدار و گفتگو داشتند.

در این دیدار ها نماینده بعثه و  مدیر حج و زیارت استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای ثبت نام کاروانهای حج سال آتی  و  وضعیت موجود  سفرهای زیارتی اعتاب مقدسه عراق و سوریه ارائه داشتند.

حجت الاسلام احمری نماینده بعثه مقام معظم در امور حج وزیارت خراسان رضوی در رابطه با طرح زیارت آسان و ارزان زیارت مضجع شریف امام رضا (ع) توضیحاتی را ارائه و گزارشی از اقدامات صورت گرفته را بیان داشتند.

جواد شاد مدیر حج و زیارت استان نیز در موضوع سفر سوریه استان که بصورت انحصاری اعزام زائرین را در کشور برعهده دارد، حج و زیارت و بعثه استان خواستار حمایت همه جانبه دولت است .

حجت الاسلام احمری نماینده بعثه مقام معظم در امور حج وزیارت خراسان رضوی در رابطه با طرح زیارت آسان و ارزان زیارت مضجع شریف امام رضا (ع) توضیحاتی را ارائه و گزارشی از اقدامات صورت گرفته را بیان داشتند.

لازم بذکر است نماینده نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن حضور در مراسم جشن مبعث در حرم مطهر رضوی با تولیت محترم آستان قدس رضوی نیز دیدار داشتند  و در جمع زائرین  و مجاورین حرم مطهر پیرامون مبعث پیغمبر و معارف آن حضرت بخصوص در تربیت فرزندان سخنرانی نمودند.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار