پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

بیش از ۱۲۰ هزار نفر از خراسان رضوی در نوبت حج تمتع قرار دارند

بیش از ۱۲۰ هزار نفر از خراسان رضوی در نوبت حج تمتع قرار دارند
مشهد- ایرنا- مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۲۰ هزار و ۲۳۳ هزار نفر از خراسان رضوی برای تشرف به حج تمتع پیش رو ثبت نام کرده‌اند و در نوبت اعزام قرار گرفته‌اند.

عباس خداشناس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد متقاضی تشرف به سرزمین وحی از استان خراسان رضوی، ۵۵ هزار و ۶۶۸ نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی با بیان این که از این تعداد متقاضی ۷۷ هزار و ۲۳۳ نفر از مشهد هستند ادامه داد: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر متقاضی از سراسر کشور برای حج تمتع ثبت نام کرده‌اند و در نوبت اعزام قرار دارند که حدود ۱۱ درصد آنها مربوط به خراسان رضوی است.

ضرورت به روزرسانی اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع و تاثیر آن بر تخصیص سهمیه اعزام حج استان

مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: به روزرسانی و تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع به منظور برآورد دقیق‌تر سازمان حج و زیارت نسبت به میزان متقاضیان حج در کشور و تخصیص سهمیه اعزام حج استان و شهر محل سکونت زائران ضروری است.

خداشناس با تاکید بر ضرورت تکمیل اطلاعات حج تمتع امسال توسط ودیعه‌گذاران افزود: با توجه به این که ممکن است تلفن و آدرس متقاضیان تغییر یابد از این رو نیاز است همه دارندگان فیش‌های حج تمتع، اطلاعات خود از جمله شماره تلفن خود و همراهشان و آدرس محل سکونتشان را در سامانه به روز رسانی کنند چرا که این اقدام سبب دریافت به موقع پیام‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به حج خواهد شد.

وی ادامه داد: تعدادی از دارندگان فیش‌های حج تمتع تاکنون اطلاعات خود در سامانه حج را تکمیل نکرده اند که برای اطلاع‌رسانی به موقع تاکید می‌شود این افراد با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir این اطلاعات را به روز کنند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: طبق برنامه زمان‌بندی، ثبت‌نام و انتخاب کاروان برای حج آینده در دی ماه امسال‌ صورت خواهد پذیرفت و سامانه ثبت‌نام یک هفته قبل از روز ثبت‌نام بسته خواهد شد تا متقاضیانی که پیش از این نسبت اطلاعات را در سامانه رزرو حج تکمیل کرده اند بتوانند کد رهگیری خود را دریافت و کاروان مدنظر را انتخاب کنند چرا که دریافت کد رهگیری از سامانه برای ثبت‌نام در کاروانهای حج الزامی است.

به گزارش ایرنا، در حج تمتع سال ۱۴۰۱ با توجه به کاهش سهمیه حج کشور ۳۹ هزار و ۶۵۰ زائر حج تمتع از سراسر کشور به سرزمین وحی مشرف شدند و ۱۲ درصد از زائران حج تمتع کشور معادل پنج هزار و ۶۵ زائر از استان خراسان رضوی بودند که از این تعداد سه هزار و ۹۰۰ زائر از شهر مشهد در قالب ۲۲ کاروان و هزار و ۱۶۵ زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۱۸ کاروان به مکه مکرمه اعزام شدند.

مشاهده خبر در ایرنا:

https://www.irna.ir/news/84950436

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار