دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همزمان با هفته حج همایش آموزشی یاوران حجاج در مشهد مقدس برگزار گردید.

  • 16 خرداد 1401
  • 13:04
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 195 بازدید
  • Article Rating
همزمان با هفته حج همایش آموزشی یاوران حجاج در مشهد مقدس برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری حج رضوی نیوز  همزمان با هفته حج  همایش آموزشی یاوران حجاج امروز یکشنبه 15 خردادماه در مشهد برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمری مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان ضمن تبریک هفته حج و عرض  خوش آمدگویی به شرکت کنندگان ، در مورد اهمیت حج از نگاه پیامبر و معصومین مطالبی را بیان کرد و فرصت خدمتگزاری به سایر حجاج را فرصتی بزرگ برای یاوران حجاج توصیف کرد. 

ایشان سفرحج را یک هدیه الهی دانست و از یاوران حجاج خواست خدمت خالصانه و با اخلاق نیکو را سرلوحه خدمت به زائران قراردهند و بدانند که خدمت به حاجی خدمت به میهمان خداست.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رضایی تهرانی به تبیین برکات حج پرداختند و بیان داشتند که حج و اعمال حج برکات و آثار فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی انسان ایجاد می کند بشرطی که حاجی همه اعمال خود را خالصانه و برای رضای خدا انجام دهد و فانی در ذات باری تعالی شود. و هر عملی را که می خواهد انجام دهد اول رضایت و خشنودی خداوند را در نظر بگیرد ایشان حضور یاوران حجاج را درکنار روحانی و مدیر خدمتی بزرگ به حجاج دانست و افزود یاوران حجاج با توجه به توانمندیهایشان می توانند درسراسر مراسم حج در مکه و مشعر و منا و عرفات راهنمای حجاج باشند و به زائران یادآور شوند که سفر حج سفر به سوی خداست، آن را با دنیا آلوده نکنید.

 آقای شاد مدیر حج وزیارت خراسان رضوی نیز در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به برنامه های هفته حج از دست اندرکاران برگزاری همایش برزگ زائرین حج تمتع مشهد در اولین روز هفته حج قدرانی نمود و افرود : هفته حج بهانه ای است برای شناساندن فریضه عظیم حج به جامعه اسلامی که بهره مندی از ظرفیت  سفر حج را یادآور می گردد.

مدیر حج و زیارت استان  در این همایش  با اشاره به  ساختار کاروانهای حج برای یاوران حجاج  مطالبی را بیان کرد. و از همه یاوران حجاج درخواست داشتند که بازوی پرتوان مدیر و روحانی کاروان در این سفر باشند و از فرصت خدمت بوجود آمده نهایت بهره برداری را داشته باشند.

این همایش با برگزاری کلاس امداد و نجات توسط یکی از مدرسین هلال احمر به پایان رسید.

شایان ذکراست یاوران حجاج براساس هر10 زائر یک نفر از میان زائران کاروانها شناسایی و به طورداوطلبانه طبق برنامه ای که پیش بینی شده به یاری دیگر زائران می پردازند.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار