یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جلسه بررسی فرآیندهای خدمت رسانی به زائرین عتبات عالیات استانی با حضور مدیران شرکت های مجری عتبات و عوامل اعزامی در حج و زیارت استان برگزار گردید.

جلسه بررسی فرآیندهای خدمت رسانی به زائرین عتبات عالیات استانی با حضور مدیران شرکت های مجری عتبات و عوامل اعزامی در حج و زیارت استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی با عنایت به گذشت حدود دو ماه از اجرای طرح نوین عتبات استانی ، اولین جلسه بررسی فرآیندهای خدمت رسانی به منظور رفع مشکلات موجود صبح امروز چهارشنبه ۲۹ دیماه در محل حج و زیارت برگزار گردید.


جواد شاد مدیر حج و زیارت استان در این جلسه ضمن قدردانی از ورود شرکت های مجری عتبات در طرح نوین ، ارتقا خدمات و رفع مشکلات موجود را با عنایت به محدودیت های موجود در کشور عراق خواستار شد.
مدیر حج و زیارت استان انتخاب مدیران  راهنمای توانمند و مطلع از دستورالعمل های ابلاغی و حق و حقوق زائر  را مهم خواند که شرکت های مجری میبایست این مهم را در اولویت کاری داشته باشند و حج و زیارت استان پشتیبان شرکت های مجری تحت پوشش است که با لطف خدا و همت خادمین بهترین خدمات به زائرین عتبات ارائه گردد.

جواد شاد از مدیران راهنما خواست که مشکلات احتمالی را با رعایت سلسله مراتب در اسرع وقت به حج و زیارت اعلام کنند تا با پیگیری بموقع تسهیل سازی خدمات به زائر صورت پذیرد.

مدیر حج و زیارت استان بر استفاده از هتل های مورد تائید  و دارای تصنیف حج و زیارت تاکید و دفاع از حق زائرین را از وظایف اصلی مدیران اعزامی دانست که معرفی مدیران دارای شرایط لازم میبایست ۱۰ روز قبل از اعزام توسط دفتر مجری اقدام گردد تا مراحل مربوط به استعلامات و مصاحبه در موعد مقرر انجام گیرد و آشنایی لازم به دستورالعمل های ابلاغی نیز امکان پذیر گردد.

تسهیل سازی سفر و راهنمایی زائرین و همراهی با روحانیون محترم در موارد مختلف به منظور کسب فیض معنوی و ثبت خاطره دلنشین سفر زیارتی برای زائر  از دیگر مواردی بود که مدیر حج و زیارت در انتظارات خود از مدیران راهنمای اعزامی ذکر کرد و بر هماهنگی مدیر و روحانی اعزامی تاکید نمود.

مدیر حج و زیارت استان از رضایتمندی ۱۶۰۰ زائر اعزامی در طرح نوین عتبات استانی خبر داد و ضمن گلایه از اندکی از کارگزاران زیارتی که خارج از سیستم حج و زیارت فعالیت دارند، از  ایشان خواست تا در طرح نوین فعالیت کنند و از حضور ایشان در چرخه خدمت رسانی استقبال کرد و اعلام کرد هر گونه فعالیت خارج از چارچوب سازمانی کارگزاران زیارتی تحت پوشش رصد ودر موعد مقرر برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین دافعی نیز چرخه انتخاب روحانیون محترم عتبات در سایت را برای شرکت های مجری توضیح دادند و از بهره گیری  بعثه مقام معظم رهبری استان از روحانیون توانمند و با تجربه در طرح نوین عتبات استانی خبر داد و اعلام داشت بعثه استان همکاری همه جانبه با شرکت های مجری را در دستور کار خود دارد .

حجت الاسلام والمسلمین دافعی سفرهای زیارتی را فرصتی مناسب برای بازیابی و بروزرسانی اطلاعات دینی  دانست که از وظایف روحانیون کاروان است و افزود:  توجیه دینی زائرین  باعث آرامش خاطر و بهره مندی بیشتر  ایشان خواهد بود و رضایت قلبی زائر را سبب خواهد گردید.

در پایان این جلسه ضمن بحث و تبادل نظرات ،مدیر حج و زیارت استان به سوالات حاضرین پاسخگویی داشت.
 

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار