دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

فرآیند اصلاح اطلاعات قبوض حج تمتع زائرین بصورت غیر حضوری

فرآیند اصلاح اطلاعات قبوض حج تمتع زائرین بصورت غیر حضوری

مدیرمحترم  دفتر زیارتی

مدیرعامل محترم شرکت زیارتی

سلام علیکم

با احترام؛  همانگونه که مطلعید آندسته از ودیعه گذاران قبوض حج تمتع که در زمان مراجعه به سامانه تکمیل اطلاعات ( RESERVE.HAJ.IR ) اطلاعات مندرج در قبض ودیعه گذاری آنها با اطلاعات سامانه های سازمان حج و زیارت و ثبت احوال دارای مغایرت است ، میبایست با مراجعه حضوری به دفتر حج و زیارت استان و ارائه مدارک مربوطه و یا در هنـگام ثبت نام و ارائه مدارک به مدیر کاروان، نسبت به رفع مغایرت اقدام نمایند.

در این خصوص به جهت تـکریم زائـرین و کاهش مراجعات حضوری ایشان، سازمـان حج و زیارت اقدام به راه اندازی فرآیند رفع مغایرت اطلاعات قبوض حج تمتع بصورت الکترونیکی نموده است؛ لذا فرآیند مورد نظر بشرح ذیل جهت اطلاع و راهنمایی مراجعین اعلام می گردد:

 ودیعه گذار می بایست به سامانه تکمیل اطلاعات ( RESERVE.HAJ.IR )مراجعه و در صورت وجود مغایرت در قبض ودیعه‌گذار و مشاهده پیام های سیستمی بصورت ذیل  اقدام لازم را داشته باشد.

1‏- در صورت مواجه با پیام در پایین صفحه که با رنگ قرمز با مضمون  "زائر محترم به دلیل وجود مغایرت در اطلاعات ثبت نامی و بانک لطفاً تصویر مدارک زیر را در سیستم بارگذاری فرمایید." میبایست( تصویر پشت و روی کارت ملی (قدیم یا جدید) یا رسید آنرا + صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه و قبض ودیعه‌گذاری )خود در بخش مربوطه در سامانه بارگذاری نماید که در ادامه کد رهگیری برای وی صادر و برای متقاضی پیامک می‌گردد؛ شایان ذکر است که امکان استفاده از این کد رهگیری برای امر ثبت‌نام و یا واگذاری اولویت، وجود ندارد.

2‏- اطلاعات و مدارک اسکن شده ودیعه‌گذار، به صورت سیستمی برای کاربر مجاز دفتر حج و زیارت استان محل سکونت متقاضی ارسال میگردد. دفتر حج و زیارت استان روزانه در چندین نوبت مغایرت های ثبت شده را بررسی و اقدام می کند.

3‏- ودیعه‌گذار حسب مغایرت و اقدام صورت گرفته، می بایستی منتظر پیامک های بعدی باشد.

4‏- در صورت تایید مدارک، اصلاح اطلاعات در بانک به صورت آنی انجام شده و پیامک اطلاع رسانی نیز برای فرد ارسال می‌گردد، بدیهی است پس از آن ودیعه‌گذار می تواند از خدمات سامانه‌های مورد نظر (ثبت نام یا واگذاری قبض) استفاده نماید.

لازم بـه ذکر است در صورتیـکه زائـر پیـامک  اشکال در اسکن مستندات را دریافت نمایـد میبایست از منوی ویرایش اطلاعات نسبت به اطلاح مدارک ارسالی اقدام نماید و در صورت دریافت پیامک اشکال در ثبت احوال میبایست با مراجعه به شعب سازمان ثبت احوال محل زندگی خود پیگیری و اقدام لازم را تا رفع آن معمول دارد.

اشاره می شود آندسته از ودیعه‌گذارانی که تمایل دارند مراحل فوق را از طریق دفاتر زیارتی انجام و دنبال نمایند، میتوانند به دفاتر مراجعه و دفاتر نیز برابر فرآیند و گردشکار پیش‌بینی شده شامل ( درج اطلاعات دقیق شخص ودیعه‌گذار و کنترل و اسکن اصل مدارک اعلامی در سامانه مذکور) اقدام و از این بابت نیز وفق بخشنامه شماره22687‏/500‏/98 تاریخ30‏/11‏/1398 مبلغ000‏/150 ریال بابت حق الزحمه از ودیعه‌گذار اخذ خواهد گردید.

مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار