شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

دستورالعمل اجرایی بهره مندی افراد جایگزین زائران فوتی و رد پزشکی شده حج تمتع

دستورالعمل اجرایی بهره مندی افراد جایگزین زائران فوتی و رد پزشکی شده حج تمتع

مدیران محترم کاروان های حج تمتع 1399

 

سلام علیکم

با احترام ؛ پیرو دستور ریاست محترم سازمان جهت بهره مندی افراد جایگزین زائران فوتی و رد پزشکی شده حج تمتع 1399 از تثبیت نرخ ارز ، بدینوسیله دستورالعمل اجرایی انجام آن  جهت اجرا ابلاغ می گردد .

  1. مشمولین این مجوز :     الف) زائران ثبت نام شده در کاروان های حج تمتع 1399 که حداقل یک مرحله واریز هزینه سفر تمتع خود را انجام داده باشند و تا کنون انصراف از کاروان آنها ثبت نشده باشد .   ب) فرد جایگزین : جهت جایگزینی ، فرد باید یکی از نسبت های پدر ، مادر ، همسر و فرزند را با زائران فوتی و یا رد پزشکی شده داشته باشد . در صورتیکه شخص جایگزین زائر فوتی یکی از ورثه قید شده در برگه انحصار ورثه بوده و شامل نسبت های اعلام شده نمی باشد مراتب پس از بررسی توسط مدیر کاروان طی درخواستی به حج و زیارت استان اعلام گردد .

توضیح اینکه زائران سهمیه مشمول این طرح نمی شوند .

  1. منظور از زائران رد پزشکی شده زائرانی هستند که در معاینات پزشکی حج آتی که دستورالعمل آن متعاقبا توسط هیئت پزشکی حج ابلاغ و انجام می شود ، صلاحیت آنها تائید نگردد . لازم به توضیح است که با توجه به مرور زمان معاینات انجام شده قبلی ملاک عمل نمی باشد .
  2. در صورت فوت زائر یکی از ورثه که از سایر وراث وکالتنامه داشته باشد می بایست با مراجعه به مدیر کاروان نسبت به ثبت انصراف و اخذ برگه پایداری اقدام و سپس با مراجعه به بانک سند پایدار شده جدید را دریافت نماید . وی سپس با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز و بر اساس دستورالعمل نقل و انتقال اولویت های اسناد تمتع می بایست انتقال اولویت سند مذکور به نام خودش را انجام داده و پس از دریافت قبض ودیعه گذاری جدید با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir کد رهگیری ثبت نام دریافت نموده و به مدیر کاروان ارائه نماید . مدیر کاروان نیز می تواند با مراجعه به قسمت پیش بینی شده در سامانه hajkarevan.haj.ir ثبت نام فرد جایگزین را در کاروان خود انجام دهد .
  3. زائرانی که پزشک کاروان استطاعت بدنی ایشان را تائید ننماید و در سامانه معاینات برای ایشان عدم تائید ثبت نماید می بایست با مراجعه به مدیر کاروان و ثبت انصراف برگه پایداری را دریافت نموده و پس از مراجعه به بانک قبض ودیعه گذاری پایدار شده خود را دریافت نمایند . سپس با مراجعه به یکی از دفاتر زیارتی مجاز نسبت به انتقال سند تمتع خود به یکی از اقوام ذکر شده (پدر ، مادر ، همسر و یا فرزند) جهت جایگزینی اقدام نماید . فرد انتقال گیرنده نیز پس از انجام مراحل انتقال و دریافت سند ودیعه گذاری به نام خودش می بایست با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir کد رهگیری ثبت نام اخذ نموده و به مدیر کاروان ارائه نماید . مدیر کاروان نیز می تواند با مراجعه به قسمت پیش بینی شده در سامانه hajkarevan.haj.ir ثبت نام فرد جایگزین را در کاروان خود انجام دهد .
  4. جدول انجام مراحل اقدامات جایگزینی به پیوست ارسال می گردد . مدیران محترم در صورت داشتن سوال و یا مشکل می توانند به صورت تلفنی و یا از طریق گروه "مشکلات نرم افزاری سامانه های حج " در پیام رسان گپ به همکاران واحد ثبت نام و اعزام اعلام نموده و پاسخ لازم را دریافت نمایند .

 

مدیریت  حج و زیارت خراسان رضوی

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار