پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی"ره" وقیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲ تسلیت عرض می نماییم

  • 14 خرداد 1402
  • 00:05
  • ساير
  • 0 دیدگاه
  • 207 بازدید
  • Article Rating
سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی"ره" وقیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲ تسلیت عرض می نماییم
مام «روح الله موسوی خمینی» (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، پس از 87 سال زندگی پرتلاش و خستگی ناپذیر در چهاردهم  جوزای سال 1368 هجری شمسی چشم از جهان فروبست و به دیدار حق شتافت.

درپی اعلام این خبر، جهان اسلام یکپارچه غرق در ماتم و عزا شد.

 

تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)

حضرت امام خمینی (ره) در اول میزان سال 1281 هجری شمسی در شهر خمین - در مرکز ایران - دیده به جهان گشود.

فعالیت های سیاسی حضرت امام خمینی (ره) همزمان با فعالیت های علمی و فرهنگی ایشان آغاز شد. مبارزات امام علیه رژیم استبدادی شاه و مداخلات آمریکا در ایران، در سال 1342 هجری شمسی شدت یافت و سرانجام حضرت امام خمینی (ره) توسط رژیم شاه به ترکیه و سپس عراق تبعید شد.

امام خمینی (ره) در مدت سیزده سال تبعید در عراق، علاوه بر تربیت شاگردان بسیار، به افشاگری ماهیت فاسد رژیم شاه و مطامع نامشروع آمریکا در ایران پرداخت و با صدور اعلامیه های روشنگر، زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

سرانجام پس از اوجگیری مبارزه و هجرت امام به فرانسه و سپس بازگشت شکوهمندانه ایشان به ایران، انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 ه ش به پیروزی نهایی رسید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، باوجود توطئه های ابرقدرت ها و دشمنان داخلی و خارجی انقلاب از جمله جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، امام خمینی (ره) در شرایط سخت و دشوار آن دوره، مردم ایران را با درایت و شجاعت، رهبری کرد.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانگداز آن بزرگوار، گزیده ای از سخنان حضرت آیت ا... خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مورد امام خمینی (ره ) نقل می کنیم که فرمود: «قیام او، قیام انبیاء الهی را به یاد می آورد. او احیا کننده بینش دینی، برافروزنده شعله ایمان و آفریننده عظیم ترین حماسه مردمی است.»

امام خمینی هـدفها و آرمانها و هـر آنچه را که مـی بایــست ابـلاغ کنـد ، گفته بـود و در عمـل نیز تـمام هستیـش را بـرای تحقق هـمان هـدفها بـکار گرفته بـود. اینک در آستـانه نیمه خـرداد سـال ۱۳۶۸ خـود را آماده ملاقات عزیزی می کرد که تمام عمرش را برای جلب رضای او صرف کرده بـود و قامتش جز در بـرابـر او ، در مـقابل هیچ قدرتی خـم نشده ، و چشـمانش جز برای او گریه نکرده بـود.
سروده های عارفانه اش همه حاکی از درد فـراق و بیان عطـش لحظه وصال محبوب بـود. و اینک ایـن لحظه شکـوهمنـد بـرای او ، و جانــکاه و تحمل ناپذیر بـرای پیروانـش ، فـرا مـی رسید. او خـود در وصیتنامه اش نـوشـته است : با دلی آرام و قلبـی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خـواهران و برادران مرخص و به سـوی جایگاه ابــدی سفر می کنـم و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم و از خدای رحمن و رحیـم می خـواهـم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصـور و تقصیر بپذیـرد و از مـلت امـیدوارم که عذرم را در کـوتاهی ها و قصـور و تقصیـرها بـپذیـرنـد و بـا قــدرت و تصمیـم و اراده بــه پیش بروند.

شگفت آنکه امام خمینـی در یکـی از غزلیاتـش که چنـد سال قبل از رحلت سروده است :
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم سالها می گذرد حادثه ها می آید

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار