پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

استقبال گسترده از سامانه آموزش مجازی زائران حج

  • 10 خرداد 1399
  • 16:32
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 282 بازدید
  • Article Rating
استقبال گسترده از سامانه آموزش مجازی زائران حج
مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری ، استقبال زائران از سامانه آموزش مجازی در یک ماه اخیر را گسترده توصیف کرد و از بیش از 726 هزار بازدید از این سامانه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان با اشاره به اینکه بیش از 11500 نفر نرم افزار کاروان مجازی را در گوشی های هوشمند خود نصب کرده اند، افزود: میانگین حضور هر کاربر در این نرم افزار 17 دقیقه بوده است.

وی با اشاره به استفاده بیش از 290 هزار نفر از کلاس های برخط آموزش گفت: در کانال ویژه روحانیون و مدیران حج 99 درپیام رسان بله حدود 420 روحانی ومدیرعضو شده و 95 کاروان تاکنون در بخش "کاروان من" از نرم افزار کاروان مجازی فعال شده اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت دراین جلسه تاکید کرد: با توجه به وضعیتی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است و درحال حاضر عملا برگزاری تجمعات و همایش ها امکان پذیر نیست استفاده از امکانات فضای مجازی در اولویت قرار گیرد.

درادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علی پروانه مدیرجذب وسازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌ با اشاره به اینکه نزدیک به 500 روحانی به کاروان های زائران شیعه معرفی شده اند، اظهار داشت: معاینات پزشکی 355 نفر از آنان تاکنون انجام شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در تخصیص معین و معینه ها به کاروان هایی که شرایط لازم را داشته باشند مشکلی وجود ندارد.

سرپرست حجاج ایرانی نیزبا اشاره به اینکه عربستان همچنان کشورهای اسلامی را در خصوص حج آینده دربلا تکلیفی نگاه داشته است، از حاضران خواست در برنامه ریزی ها احتمالات مختلف در مورد حج را مدنظر قرار دهند و مدیران و روحانیون، زائران را توجیه نمایند.

این جلسه با گزارش حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری مدیر امور اهل سنت بعثه در مورد اقدامات صورت گرفته در این حوزه ادامه یافت و وی از افزایش تعداد کاروان های اهل سنت به 63 کاروان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابراهیمی مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه‌ نیز اعلام کرد: بخشی ازمحصولات فرهنگی حجاج آماده شده است و بخش دیگر با مشخص شدن وضعیت حج به سرعت چاپ و توزیع خواهد شد.

برپایه این گزارش، دراین جلسه حجج‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد مظلومی و سید حسین رکن‌الدینی معاونین بین الملل و فرهنگی و آقای محمد حسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه و تعدادی از مدیران این سه معاونت در باره اقدامات صورت گرفته و برنامه های آینده گزارش دادند.

در پایان این جلسه نماینده ولی فقیه باردیگر بر انتخاب نیروهای توانمند و کارآمد برای اعزام به حج تاکید کرد و گفت: حج سهمیه ای نیست و حق الناس و عدالت در اعزام نیروها باید در نظر گرفته شود وافرادی اعزام شوند که علاوه بر کارایی، از ویژگی چند پیشگی برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: از کارکردهای مختلف فضای مجازی در راستای ماموریت های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و دو معاونت بین الملل و فرهنگی باید هرچه بیشتر استفاده شود.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار