یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

رئیس سازمان حج و زیارت :پاسداشت بعثت نبی مکرم اسلام در همدلی و همراهی و پیوند دلها برای زندگی بهتر است

  • 03 فروردین 1399
  • 15:12
  • مذهبي
  • 0 دیدگاه
  • 235 بازدید
  • Article Rating
رئیس سازمان حج و زیارت :پاسداشت بعثت نبی مکرم اسلام در همدلی و همراهی و پیوند دلها برای زندگی بهتر است
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : امروز حیات دوباره طبیعت با بهار جانها تقارنی بس فرخنده و نیکوست تا در طراوت طبیعت؛ رستاخیز انسانیت را چنان پاس داریم که در این دوره سخت، مهر نبوی وسیره محمدی(ع) به حدی قوت یابد که دلها به هم پیوند خورد...

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در این پیام تصریح کرد : امید است پیام پیامبر رحمت دلها را بهم نزدیک کند و مغزها را به اندیشه وادارد تا دنیایی بهتر در پیوند مکارم اخلاق و معنویت با تعقل ،تفکر و تکیه بر علم و دانایی برای انسان ها رقم خورد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است :
اقرا باسم ربک الذی خلق ..
در این سکوت شبانه ومخفل انس، خلوت بی واسطه ات با خدای عالمیان بر بلندای این کوه تنها ،چه عاشقانه و بی ریاست ، آنجا که نجواهای عابدانه ات هر یک ستاره ای برقلب وحدانیت زمینیان می شود و می درخشد .
و اینک نوایی روحانی وصدایی ملکوتی تو را می خواند: بخوان به نام پروردگارت که آفرید..
آری بخوان محمد .. ای بهار تاریخ بشریت ، ای ندای عدالت ، فریادگر انسانیت بخوان توکه ذره ذره وجودت لبریز از رستگاری ومهرت به انسان و هدایتش بی انتهاست .
اینک بهاری ترین فصل تاریخ است آنجا که خورشید رسالت در شب بی انتهای انسانیت درخشیدن می آغازد تا گلهای ایمان در گلستان جهان بشکفد و کویرتفتیده مغزهای متحجر به چشمه جاری ایمان وعدالت دوباره حیات یابد و تاریکنای حیرت و سردرگمی آدمیان به درخشش نور وحدانیت روشنایی گیرد.
اینک تاریخ می رود تا شروعی دیگر را از مکه رقم زند؛ آنجا که در تحجر مغزهای خشکیده متعصبان بت پرست ، معصومیت در زیر خروارها خاک دفن می شد تا شرافت نداشته شان را فریاد کنند .
بخوان که تو فریادگر عشق وآزادی هستی تا آرزوهای زنده به گور شده انسانیت را از زیر خروارها خاک جان بخشی و کوثری جاری در حیات بشری شود.
آری بخوان که پروردگارت ازهمه بزرگترومهربانتر است که تو یگانه میراث مهر جاودانه را به زمین و زمینیان بخشید تا لبها آکنده از کلام وحی ، دلها سرشاراز تکبیر رستگاری و جانها مملو از مهر محمدی (ص) شود و اینک عید است ، عیدی که جان و جهان در پناه مهر و مکارم اخلاق و علم نبوی آرام و قرار گیرد.
و امروز برای ما عید در عید و بهار در بهار است آنجا که حیات دوباره طبیعت با بهار جانها پیوند می خورد ، تقارنی بس فرخنده و نیکوست تا در طراوت طبیعت؛ رستاخیز انسانیت را چنان پاس داریم که در این دوره سخت مهر نبوی وسیره محمدی(ع) به حدی قوت یابد که دلها به هم پیوند خورده و همدلی و همراهی مردمان از هر رنگ نژاد ،زبان ، دین و آیین ؛ زندگی را در فراخنای دشواری ها ، سهل گرداند.
باشد تا پیام رافت و مهر پیامبر رحمت که آیینه تمام نمای صفات الهی و دعوت کننده انسان به مکارم اخلاق و تفکر است بر جای جای عالم طنین انداز شود و دلها بهم نزدیک شود و مغزها به اندیشه تا دنیایی بهتر در پیوند معنویت و اخلاق با تعقل ،تفکر و تکیه بر علم و دانایی برای انسان ها رقم خورد.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار