یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

شرایط جدید و محدودیت های ابلاغی در خصوص نقل و انتقال اسناد حج و عمره

  • 21 اسفند 1398
  • 07:50
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 525 بازدید
  • Article Rating
شرایط جدید و محدودیت های ابلاغی در خصوص نقل و انتقال اسناد حج و عمره

کارگزاران محترم زیارتی تحت پوشش استان

سلام علیکم

احتراماً؛ نظر به محدودیت­ها و شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا ولزوم کاهش مراجعات و ترددهای غیر ضرروی هموطنان بدینوسیله در حوزه نقل و انتقال قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع، و اولویت های عمره مفرده، برابر هماهنگی به عمل آمده و موافقت ریاست محترم سازمان مراتب به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد.

الف‏/ قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع

  1. پیرو دستورالعمل ابلاغی شماره 27251‏/500‏/97 تاریخ 24‏/11‏/397 (دستورالعمل نحوی رسیدگی وانجام نقل وانتقال قبوض ودیعه گذاری حج تمتع)، از تاریخ ابلاغ تا پایان فروردین 1399، رسیدگی و دریافت و انجام درخواست های نقل و انتقال قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع صرفاً به قبوض دارای اولویت تا تاریخ 15‏/2‏/1386 تعیین و محدود می گردد.
  2. برابر مفاد دستورالعمل ابلاغی انجام نقل و انتقال و اینک ضرورت رعایت مسائل بهداشتی وکاهش ترددها،  متعاملین می بایست بومی ، ساکن در استان و ترجیحاً در سطح یک شهر‏/شهرستان باشند لذا براین اساس دفاتر زیارتی مراتب را با حساسیت بیشتر رعایت، دنبال و به انجام برسانند.
  3. درمدت تعیین شده مراجعه متعاملین به حج و زیارت استان ضرورتی نداشته و با هماهنگی حج وزیارت استان با دفاتر زیارتی انجام خواهد داد کنترل مدارک، تطبیق و تأیید آن براساس اسکن مدارک به صورت سیستمی بوده و بدیهی است پس از انجام مراحل مربوطه و تأیید، صدور معرفی نامه­های" دفاتر اسناد رسمی" و" بانک عامل" توسط آن مدیریت انجام و تحویل آن به متقاضیان می بایست صرفا از طریق نماینده دفتر زیارتی عامل انجام پذیرد .

ب‏/اولویت های ثبت‌نامی عمره مفرده

پیرو دستورالعمل شماره 20452‏/500‏/93 تاریخ 9‏/6‏/1393 ( نحوی رسیدگی و انجام نقل وانتقال اولویت های عمره) ، نظر به شرایط ذکرشده و عدم برگزاری سفر عمره، رسیدگی و دریافت و انجام درخواستهای نقل و انتقال کارتهای ثبت‌نامی عمره  نیز تا پایان فروردین  1399 تعلیق و متوقف خواهد بود.

 مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار