شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

روابط عمومي

گردهمايي مسئولين روابط عمومي دفاتر حج و زيارت کشور برگزار شد

گردهمايي مسئولين روابط عمومي دفاتر حج و زيارت کشور برگزار شد

گردهمايي مسئولين روابط عمومي دفاتر حج و زيارت کشور بعد از ظهر جمعه دوم اسفندماه برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت ، گردهمايي مسئولين روابط عمومي دفاتر حج و زيارت کشور با هدف آموزش و دانش افزايي، بعد از ظهر جمعه دوم اسفندماه 92 با حضور مديرکل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان حج و زيارت و کارشناسان اداره کل روابط عمومي و مسئولين روابط عمومي دفاتر حج و زيارت استان ها در محل سالن کنفرانس سازمان حج و زيارت برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين شهسواري مديرکل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان حج و زيارت گفت: با توجه به فراواني جمعيت مشتاقان زيارت بيت الله الحرام و حرم شريف نبوي(ص) و ائمه بقيع(ع) در شهرها و روستاهاي سراسر کشور ، اطلاع رساني در خصوص عملکرد سازمان و نحوه خدمات رساني به زائران و شيوه اقدام و ثبت نام براي اعزام به سفرهاي زيارتي و اعتاب مقدسه از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي افزود: اقدامات خوبي در حوزه روابط عمومي و اطلاع رساني در حوزه حج و زيارت صورت گرفته است و از آنجايي که برخي افراد سودجو از احساسات مذهبي مردم بويژه مشتاقان زيارت اباعبدالله(ع) سوء استفاده مي کنند، اطلاع رساني در خصوص نحوه پذيرش و جذب زائران براي اعزام به سفرهاي زيارتي نيازمند بازنگري و توسعه مي باشد.

مديرکل روابط عمومي سازمان حج و زيارت ادامه داد: سالانه دو ميليون زائر ايراني از طريق سازمان حج و زيارت به سفرهاي زيارتي حج ، عمره و عتبات اعزام مي‌شوند و ما اين وظيفه را بر عهده داريم با اطلاع‌رساني کارآمد و به موقع در زمينه هاي مرتبط موجبات آگاهي بخشي بيشتر و بهتر به زائران را فراهم آوريم.

حجت الاسلام شهسواري با بيان اينکه اطلاع رساني شفاف و دقيق از حقوق زائران است، تأکيد کرد: هرچه اطلاعات زائران از اقدامات، خدمات، اختيارات و وظايف ما در حوزه سفرهاي زيارتي بالاتر باشد، همکاري و همراهي بيشتري در طول سفر خواهند داشت.

وي بيان کرد: از وظايف روابط عمومي ها در استان ها برگزاري مراسم در مناسبت ها، اطلاع‌رساني به موقع به زائران در خصوص سفرهاي زيارتي ايشان و حضور فعال در جلسات کارشناسي و مديريتي و پوشش اخبار دفاتر حج و زيارت استان ها است که لازم است عزيزان در اين حوزه حضور فعال و مستمر داشته باشند.

مديرکل روابط عمومي سازمان حج و زيارت اظهار داشت : در حج گذشته اقدامات خوبي در خصوص اطلاع رساني اخبار اجرايي حج در پايگاه اطلاع رساني سازمان صورت گرفت که اميدواريم اين موفقيت تداوم يافته و تقويت شود.

وي در پايان ابراز خرسندي کرد : بحمدالله در دوره رياست جناب آقاي مهندس اوحدي رابطه خوبي با خبرگزاري ها و رسانه ها برقرار شده و اخبار سازمان بخوبي در رسانه ها منعکس مي شود و با برگزاري نشست هاي خبري متعدد و مستمر اقدامات و تلاشهاي سازمان براي خدمات رساني بهتر و بيشتر به زائران بخوبي اطلاع رساني مي شود.

در ادامه اين همايش آموزش تکميلي در خصوص نکات ضروري و حائز اهميت در  خبرنويسي و گزارش نويسي توسط جناب آقاي اسلامي فرد مدرس دانشگاه، تدريس گرديد.

در پايان اين گردهمايي کارگاه آموزشي مديريت پورتال سازمان حج و زيارت برگزار شد

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار