شنبه 03 آذر 1403
EN

خبرگزاری

تاکید استاندار خراسان رضوی برراه اندازی میزهای خدمت

  • 02 تیر 1397
  • 17:23
  • ساير
  • 0 دیدگاه
  • 332 بازدید
  • Article Rating
تاکید استاندار خراسان رضوی برراه اندازی میزهای خدمت

استاندار خراسان رضوی گفت : تمامی مدیران دستگاه ها و فرمانداران در استان و شهرستان ها موظفند بر اساس ابلاغ رئیس جمهوری در زمان مقرر میزهای خدمت را راه اندازی و انجام وظیفه کنند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ،علی رضا رشیدیان در جریان دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و فعالان و دست اندرکاران راه اندازی میز خدمت استانداری خراسان رضوی  افزود : خدمت به مردم وظیفه همه خدمتگزاران در نظام اسلامی است و به تاکید رئیس جمهوری کسی که روحیه و اعتقاد به خدمت و جلب رضایت مردم را ندارد شایسته حضور در دستگاه های دولتی نیست و امروز یکی از مبانی گزینش افراد در ورود به مجموعه های دولتی باید این امر باشد.
 وی ادامه داد : ما بین آنچه که هستیم و آنچه که باید باشیم ،فاصله زیادی وجود دارد و برای پر کردن این خلا و رعایت حقوق شهروندی ، شفاف سازی امور ، جلوگیری از انحرافات و تخلفات و فساد در دستگاه های اجرایی ، وجود میزهای خدمت می تواند نقش موثری ایفا کند.
 وی ادامه داد : وجود این میزهای خدمت در ورودی ادارات و دستگاه ها به مفهوم آن است که باید مردم و مراجعان در ابتدای ورود به مجموعه ها مود تکریم قرار گیرند.
 وی با اشاره به اینکه در استانداری خراسان رضوی 38 مورد از 143 خدمت این مجموعه در قالب میزهای خدمت حضوری ارائه می شود ، افزود : در این میان برخی خدمات در حوزه احزاب ، سمن ها و مانند آن تخصصی و قابل ارائه در این حوزه نیست.
 وی ادامه داد : باید کسانی که در میزها پاسخگو هستند به قوانین و وظایف خود و دستگاه های مربوطه اشراف کامل داشته باشد و به عنوان وکیل و نماینده مراجعان پیگیری امور مربوط به آنها را به درستی عهده دارد شده و تا مرحله ارائه پاسخ به آنها ، فرآیندها را پیگیری نموده و فرد را به صورت دقیق در جریان روند کار قرار دهند.
 وی اظهار کرد : همچنین برای پیگیری مطلوب امور باید ارتباط و تعامل بین میز خدمت استانداری و ادارات کل برقرار تا هر جا لازم باشد ، مباحث و پرونده ها به دستگاه ها ارجاع شود.
وی با بیان اینکه در روزهای نخست و شروع کار ناهماهنگی ها و اشکالاتی بروز می کند که باید احصا و با ارائه راهکارهای مربوطه نسبت به رفع نواقص کار اقدام کنیم ، گفت :ظرف مدت شش ماه  کل فرآیندها در قالب میز خدمت الکترونیکی ارائه خواهد شد که در راستای ارتقا روند ارائه خدمات دولتی و تحقق دولت الکترونیک است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.
وی با تاکید بر اینکه ما موظفیم در چهارچوب شروع و قانون پاسخگوی مراجعان باشیم ، اظهار کرد : میز خدمت استانداری نه ویترین دولت که فراتر از آن است واگر نارضایتی ایجاد شود فقط از دولت و استانداری نیست بلکه به دولت باز می گردد زیرا استانداری نماد حاکمیت است.
رشیدیان با بیان اینکه در این ارجاع مباحث به میز خدمت ، برخی مباحث به سایر قوا چون دستگاه قضا ، نمایندگان مجلس و غیره باز می گردد ، افزود : در واقع هماهنگی ، همکاری و همفکری برای حل مشکل مردم امری ضروری و مورد توافق و خواست همه قوا و بخش هاست و هیچ مشکلی نیست که در این تعامل قوا حل نشود .
استاندار با قدردانی از معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری ومدیرکل امور مالی واداری و سایر دست اندرکاران درزمینه راه اندازی میز خدمت در موعد مقرر افزود : به طورقطع میز خدمت استانداری الگویی برای سایر دستگاه هاست تا با برخورد توان با کرامت و عزت با مراجعان به بهترین شکل انجام وظیفه کند. 
وی تصریح کرد : انتظار از میز خدمت حل مسائل و پاسخ دهی به مطالبات مردم در قالب قانون و مسئولیت هاست و می تواند موتور محرکی برای ساماندهی بهتر خدمات باشد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت : به درستی این مسیر برای خدمت به مردم و جلب رضایت آنان تشخیص داده شده و استانداری به عنوان پیشرو در این حوزه امید است خود منشا خدمات ارزشمندی در این حوزه شود.
قربان میرزایی افزود : بخشی از بستر کار آماده است و در بخش هایی که اشکالاتی وجود دارد نیز ظرف دو ، سه روز آینده رفع می گردد.
 وی با بیان اینکه این میزهای خدمت پیشانی کار وفعالیت ماست ، اظهار کرد : از اینجا به بعد مردم ، ما را با توجه به نوع فعالیت و خدمات مان قضاوت می کنند .
 وی گفت : فقط در استانداری خراسان رضوی این بخش، نماینده 1500 پرسنل و کارمند را عهده دار است و اگر به درستی انجام وظیفه کند ،رضایت مردم را از این حوزه حاکمیتی در پی خواهد داشت .
مدیر کل اداری ، مالی استانداری خراسان رضوی هم با بیان اینکه اقدام ، جدید است و به طور طبیعی اشکالاتی هم دارد ، گفت : تلاش ما بر آن است ظرف مدت کوتاهی مسائل و ضعف های مربوطه احصا و رفع شود و عملکردی شاخص با کمترین مشکل در خدمت به مردم ارائه شود.
صادق براتی افزود : کار تخصصی است و تلاش شده نیروهای فعال در این حوزه از افراد با سابقه و دارای تجربه بالا در هر معاونت و بخش به کار گرفته شود تا بتوانند به درستی و با سرعت و صحت امور مربوط به مراجعان را پیگیری و ارجاع نمایند.
 وی تصریح کرد : به تناسب افزایش مراجعان در زمان های خاص در هر حوزه نسبت به افزایش ظرفیت پاسخگویی هم در صورت نیاز اقدام می شود.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار