چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

شهدای منا

یادواره شهدای منا در مشهدمقدس برگزار شد

یادواره شهدای منا در مشهدمقدس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، یادواره شهدای منا، با حضور جمعی از خانواده‌های این شهدا، صبح چهارشنبه ۲۸ مهرماه در تالار شهر مشهد  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، بعد از قرائت قرآن و اجرای گروه سرود بین‌المللی سیره‌النبی، حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده، رئیس ستاد ترویج احکام دین با بیان اینکه اگر مقام شهیدان منا بالاتر از شهیدان دوران دفاع مقدس نباشد، پایین‌تر نیست، تصریح کرد: دلیل حرفم این است که شهیدان دوران دفاع مقدس در حال درگیری با دشمن بوده‌اند، اما شهدای منا همه مهمان خداوند بوده‌اند و در مکانی قرار داشتند که حتی یک گیاه را نباید از بین برد یا یک مورچه را آزار داد.
حجت‌الاسلام فلاح‌زاده که خود در حج سال ۹۴ حضور داشته و از فاجعه منا جان سالم به در برده است، گفت: واقعا به حال خودم تاسف می‌خورم که چرا از این قافله عشق جامانده‌ام، چراکه این شهیدان در لباسی شهید شدند که در آن گناهی نکرده بودند.

وی، با بیان اینکه این حادثه برگ ننگین دیگری را در پرونده آل‌سعود خبیث ثبت کرد، افزود: در دیداری که بعد از فاجعه منا با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان فرمودند «این مسئله را اگر ده سال هم طول بکشد رها نکنید».

رئیس ستاد ترویج دین با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «ما اگر از صدام بگذریم از آل‌سعود نمی‌گذریم»، گفت: امام(ره) حق داشت حتی در وصیت‌نامه خودش از این شجره خبیثه دوری بجوید، چون ما امروزه بعد از گذشت سال‌های زیاد از دوران انقلاب، می‌بینیم که فتنه داعش و گروه‌های تکفیری از تفکر پلید وهابیت عربستان پدید آمده است.
حجت‌الاسلام فلاح‌زاده یادآور شد: در تجمعات اربعین میلیون‌ها انسان جمع می‌شوند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد، این در حالی است که در حج سال ۹۴ حدود دو میلیون زائر بیشتر وجود نداشت که آن فاجعه به بار آمد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی در این مراسم مسئولان نهادی های مختلف از جمله مدیریت حج و زیارت ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، شهرداری و آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، که ضمن تجلیل از خانواده شهدا منا تصاویر شهدای عزیز و وسایل منتسب به ایشان نیز بصورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.


عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار