پنجشنبه 29 شهریور 1403
EN

خبرگزاری

ثبت نام بیش از 170 هزار زائر اربعین حسینی خراسان رضوی در سامانه سماح

  • 20 مرداد 1403
  • 08:26
  • 0 دیدگاه
  • 46 بازدید
  • Article Rating
ثبت نام بیش از 170 هزار زائر اربعین حسینی خراسان رضوی در سامانه سماح

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی حجت الاسلام والمسلمین شجاع مدیر حج و زیارت استان در گفتگو با خبرنگار حج رضوی نیوز اعلام داشت :

تا صبح امروز شنبه 20 مردادماه 173219 متقاضی سفر به اربعین حسینی در استان خراسان رضوی در سامانه سماح ثبت نام کردند که از این تعداد 105636نفر زائر مرد و 67583 نفر زائر زن هستند.

مدیر حج و زیارت استان افزود :بیشترین انتخاب مرز خروجی زائرین استان مرز مهران است که عدد 133467را به تخصیص داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاع در این مصاحبه بر ثبت نام همه متقاضیان اعزام به اربعین در سامانه سماح و انتخاب بسته بیمه ای تاکید کردو از زايرین خواست برنامه سفر خود را زمانبندی و وسیله جهت سفر خود را قبل از سفر پیش بینی نمایند تا در خصوص تهیه بلیط و اعزام دچار مشکل نگردند.

مدیر حج و زیارت استان افزود : در عملیات اربعین سالجاری سازمان حج و زیارت همانند سنوات گذشته مسئولیت واحد امداد و راهنمای زایرین را نیز عهده دار است که با استفاده از اطلاعات زایرین در سامانه سماح و نرم افزار های مربوط این موضوع تسهیل سازی گردیده است و در اینخصوص تعدادی از کارگزاران زیارتی حج وزیارت استان نیز در شهر کربلا در واحد امداد و راهنمای زایرین انجام وظیف خواهند داشت .

لازم به توضیح است استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در کشور عراق هزینه های بالایی دارد و زائرین میبایست در جهت تسهیل سازی دریافت خدمات و کاهش هزینه با انتخاب بیمه این فرآیند را کامل نمایند. 

سامانه سماح : samah.haj.ir

razavi.haj.ir 

پیام رسان های حج و زیارت خراسان رضوی بشرح ذیل می باشد:

🔹 سروش: 👇http://sapp.ir/hajrazavinews

🔹 گپ:      👇https://gap.im/hajrazavinews

🔹ایتا:       👇https://eitaa.com/hajrazavinews

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار