پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

اعزام زائران عرفه به کربلا در حال افزایش است

اعزام زائران عرفه به کربلا در حال افزایش است

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از بازگشایی مجدد راه زمینی اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت: اعزام زائران ایرانی برای شرکت در مراسم عرفه آغاز شده و در حال حاضر آمار روبه افزایش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، محسن نظافتی، مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام زمینی کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات خبر داد و گفت: اعزام کاروان‌های زمینی از 6 مهر ماه آغاز شده و هم اینک این اعزام‌ها از مرزهای مهران و چزابه انجام می‌شود.

وی که هم‌اینک در عراق به سر می‌برد و از نزدیک مسائل زائران را رسیدگی می‌کند، با یادآوری این که مرز زمینی شلمچه در اعزام‌ها قرار نگرفته است، توضیح داد: با موافقت مسئولان مربوطه مجوز سفرهای زمینی عتبات عالیات صادر شد و در حال حاضر آمار رشد 150 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر اعزام‌های زمینی، اعزام زائران از طریق مرزهای هوایی نیز صورت می‌گیرد.

وی همچنین از راه‌اندازی ایستگاه سیار سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف اشرف خبر داد و افزود: با توجه به افزایش آمار اعزام زائران به عتبات عالیات و مناسبت‌های پیش‌رو همچون عرفه، عید قربان و عید غدیر به همین منظور ستاد سیار با حضور مسئولان ایرانی در عتبات راه اندازی شد.

نظافتی، ارائه خدمات بهتر و روان سازی حضور زائران ایرانی در شهرهای زیارتی عراق را مهم‌ترین هدف راه‌اندازی ستاد سیار سازمان حج عنوان کرد و از زائران ایرانی خواست با توجه به حضور گسترده مردم در عراق حتما به توصیه‌های مدیران و روحانیان کاروان‌ها توجه و آن را عملی کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه حضور زائران در مناسبت‌های ویژه بسیار افزایش می‌یابد و امکانات کشور عراق هم به دلیل این افزایش جمعیت با میزان متقاضیان همسان نیست، از این‌رو از زائران می‌خواهیم که صبر و تحمل خود را افزایش دهند و در برابر مشکلات صبورانه برخورد کنند.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در مناسبت‌های ویژه شرایط خاصی در عتبات حاکم می‌شود و ممکن است خدمات متناسب با شان زائران نباشد، اما گشاده‌رویی و صبوری در برابر کمبودها، حجم مشکلات را کاهش خواهد داد به همین منظور از زائران بابت این همکاری و همدلی‌شان تشکر می‌کنیم.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار