چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

شهدای منا

همایش سراسری لاله‌های سفید و تجلیل از شهدای حادثه منا در مشهد برگزار شد

 همایش سراسری لاله‌های سفید و تجلیل از شهدای حادثه منا در مشهد برگزار شد
همایش سراسری لاله‌های سفید به منظور بزرگداشت شهدای منا و شهدای جمعه خونین مکه، امروز سه شنبه 12 مهرماه در مشهد برگزار شد.

همایش سراسری لاله‌های سفید با محوریت بزرگداشت شهدای مظلوم حادثه منا و ۴۹ شهید جمعه خونین مکه در سال ۱۳۶۶، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، جواد شاد مدیر حج و زیارت خراسان رضوی ،حجت الاسلام احمری نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت ، حجت‌الاسلام عباس فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ابتدای این مراسم با اشاره به ماجرای حادثه خونین ۹ مرداد سال ۶۶ و نیز جریان شهادت حجاج ایرانی در روز منا اظهار کرد: روال تشرف به حج این است که پیش از سفر، حاجی باید همه بدهکاری‌های خود را جبران کند، از اطرافیان رضایت بگیرد و در نهایت بدون اینکه حقی به گردن داشته باشد، عازم زیارت سرزمین وحی شود. شهادت حجاج ایرانی با این کیفیت روی داد و این امر، مصداق توفیق بزرگی است که نصیب این عزیزان شد.

جواد شاد مدیرحج و زیارت خراسان رضوی نیز  در این مراسم که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: یاد و خاطره شهدای عزیز منا همیشه در ذهن ما خواهد ماند و در همه مذاکرات درباره حج بدنبال خونخواهی شهدای مکه هستیم.

او افزود: راه ما راه شهادت، آرزوی ما آرزوی شهادت، ملت ما ملت امام حسین (ع) و کشورمان متعلق به امت امام حسین علیه السلام و معصومین است و ما از افرادی که هیچ عقیده‌ای ندارند هراسی نداریم چرا که ملت ما همیشه نشان دادند که اهل ولایت و دوستدار کشورشان هستند.

سرودخوانی، مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) و تجلیل از خانواده شهدای حج سال ۱۳۶۶ و حادثه منا از دیگر محور‌های این همایش بود.

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار