شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همایش آموزشی،توجیهی زائران حج 1401 در مشهد مقدس با حضور ریاست محترم سازمان حج و زیارت برگزار گردید.

  • 10 خرداد 1401
  • 20:29
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 268 بازدید
  • Article Rating
همایش آموزشی،توجیهی زائران حج 1401 در مشهد مقدس با حضور ریاست محترم سازمان حج و زیارت برگزار گردید.
رییس سازمان حج وزیارت در جمع زائران مشهد مقدس توضیحاتی را در خصوص افزایش هزینه های حج تمتع بیان کرد و بر داشتن روحیه همکاری میان زائران و خادمان برای بهره مندی بیشتر از این سفر معنوی تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی همایش آموزشی،توجیهی زائران حج تمتع 1401 مشهد مقدس با حضور معاون وزیر و ریاست سازمان حج و زیارت جناب دکتر سید صادق حسینی و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان در جمع زائرین ، مدیران و عوامل اجرایی کاروان ها و مجموعه های حج مشهد  امروز سه شنبه 10 خردادماه در محل سالن شهید بهشتی مشهدبرگزار گردید.
 
این همایش در محیط آموزشی و شبیه سازی از ساعت 17 الی 19 با حضور حدود 3 هزار زائر کاروانهای حج مشهد برگزار گردید که در ابتدای این همایش جواد شاد مدیر حج و زیارت و حجت الاسلام والمسلمین احمری مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان ضمن خیر مقدم  گزارشی از اقدامات استان در حوزه حج و زیارت و بعثه را ارائه داشتند.

در ادامه این همایش حسینی  رئیس سازمان حج و زیارت در جمع زائرین حج سالجاری مشهد مقدس با تشریح آخرین وضعیت موجود حج از اقدامات صورت گرفته در خصوص مسکن، تغذیه و تدارکات ، بهداشت و ...برای حاضرین سخنانی را بیان داشت.
رئیس سازمان حج و زیارت در جمع 2900 زائر حج مشهد مقدس که با اشتیاق و نشاط وصف ناشدنی در این همایش حضور پیدا کرده بودند؛ حفظ عزت،کرامت و امنیت زایرین و ارائه خدمات با کیفیت  را از اولویت های سازمان حج و زیارت اعلام نمود و افزود : لازمه این سفر سعه صدر ، روحیه همکاری بین زایرین عزیز و خادمین این سفر معنوی است تا بهره بیشتری از این سفر نصیب حجاج محترم گردد.
رئیس سازمان حج و زیارت به تلاش های صورت گرفته جهت کاهش هزینه های سفر اشاره کرد،لیکن در روزهای اخیر بعد از اعزام همکاران حج و زیارت به عربستان با اعلام افزایش نرخ خدمات و  اقلام تدارکاتی مواجه شدیم که مراتب اعتراض به عربستان اعلام کردید و به منظور برنامه ریزی مقرر گردید بخش اندکی از این هزینه ها توسط زائرین پرداخت شوند،لذا از زائرین درخواست همراهی داریم و این در حالی است که برخی از کشورها مجبور به انصراف از حج شدند.


ایشان ضمن پاسخگویی به سوالات از حاضرین درخواست داشت  تا با روحیه همکاری و رعایت قوانین کشور میزبان بستر لازم را برای انجام حجی آرام و باعزت فراهم سازند.
در ادامه این همایش بیانات حضرت حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز برای حاضرین بصورت تصویری ارائه گردید و فرمانده پلیس فرودگاه های استان  نیز توصیه های لازم را به زائرین ارائه نمودند.

دربخش پایانی این همایش نیز در فضای شبیه سازی شده مناسک حج تمتع توسط حجت الاسلام والمسلمین کاظمیان پور برای حاضرین بصورت عملی آموزش داده شد که این برنامه آموزشی در بستر تلویزیون اینترنتی برای زائرین کل استان نیز پخش گردید.
لازم بذکر است در حج سال جاری 5065  زائر خراسان رضوی در قالب 40 کاروان  از اواخر خردادماه  سالجاری به حج مشرف خواهند شد که در 3900 زائر در قالب 30 کاروان مدینه قبل و 1165 زائر نیز در قالب 10 کاروان مدینه بعد از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به مدینه منوره و جده اعزام خواهند گردید.
یادآور میگردد با توجه به آغاز عملیات حج ، اول تا هفتم ذی القعده بعنوان هفته حج نامگذاری گردیده است که برنامه های فرهنگی و اجرایی خاصی در موضوع کنگره عظیم حج همه ساله توسط سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اجرایی می گردد و در راستا همایش زائرین حج همزمان با آغاز هفته حج در مشهد برگزار گردید و ریاست سازمان حج و زیارت ضمن حضور در این مراسم در برنامه رادیو زیارت نیز حضور یافته و به سوالات هم استانی های گرامی پاسخگویی لازم را داشتند.
 

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار