چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

جلسه هیئت مدیره جدید شرکت مرکزی دفاتر زیارتی با مدیریت حج و زیارت استان برگزار گردید.

جلسه هیئت مدیره جدید شرکت مرکزی دفاتر زیارتی  با مدیریت حج و زیارت استان برگزار گردید.
اولین نشست هیئت مدیره جدید شرکت مرکزی در سال ۱۴۰۰ با حضور اعضاء  منتخب صبح امروز سه شنبه ۴ آبان ماه در محل حج و زیارت برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی اولین نشست هیئت مدیره جدید شرکت مرکزی در سال ۱۴۰۰ با حضور اعضاء  منتخب صبح امروز سه شنبه ۴ آبان ماه در محل حج و زیارت برگزار گردید.

آقای رضا رحیمی خوش به عنوان رئیس هیئت مدیره جدید شرکت مرکزی در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیریت حج و زیارت استان و همکاران در برگزاری مجمع عمومی  شرکت مرکزی  افزود: رهنمودهای مدیر محترم حج و زیارت در جلسه مجمع عمومی  باعث شفاف‌سازی اذهان کارگزاران زیارتی گردید که مسیر انتخاب هیئت مدیره جدید را برای ایشان راحت‌تر نمود.

رئیس هیئت مدیره جدید شرکت مرکزی در ادامه افزود: اگر نباشد حمایت ‌های حج و زیارت بی‌شک شرکت مرکزی دفاتر زیارتی استان در راستای اهداف به نتیجه مناسب نخواهد رسید و همانگونه که در اساسنامه شرکت مرکزی نیز موافقت حج و زیارت طبق قوانین  لازم الاجراست ،این مهم به عنوان  پشتیبانی  حج و زیارت  محسوب می گردد و نه دخالت که کاملاً در گذشته نیز مشهود بوده و همیشه حج و زیارت حافظ منافع کارگزاران زیارتی خود بوده است.

رضا رحیمی خوش در ادامه سخنان خود بار دیگر از مدیریت استان خواست تا هیئت مدیره جدید را نیز مثل هیئت مدیره های قبلی حمایت نموده و نقطه نظرات خود و حمایت‌ها و پشتیبانی خود را از ایشان دریغ نفرمایند ؛ وی افزود: ما نیز با عنوان منتخبین کارگزاران زیارتی تمام سعی و تلاش خود را خواهیم نمود که در کنار بازرس  و مدیر عامل محترم شرکت مرکزی  خدمات شایسته ای را ارائه نماییم.

آقای سید مهدی مولوی پور  دبیر هیئت مدیره جدید شرکت مرکزی نیز در این جلسه  بیان داشت: خداوند را شاکریم که با  آراء  کارگزاران محترم  نعمت خدمت برای ما فراهم گردید و در این جلسه  از ریاست محترم هیئت مدیره خواستاریم که برنامه دو ساله هیئت مدیره را با نظر اعضا ء تهیه فرمایند تا هدف گذاری لازم صورت پذیرد و بی شک در طول دوره خدمت از نظرات و کارگزاران محترم نیز استفاده خواهیم کرد.

سید مهدی مولوی پور افزود کارهای انجام شده می بایست به صورت دقیق و شفاف به کارگزاران زیارتی اطلاع رسانی گردد تا با روشنگری اقدامات ، آگاهی بخشی لازم صورت پذیرفته و همراهی و مشارکت کارگزاران را بدست آوریم و میبایست از ایده کارگزاران نیز در انجام امور استفاده شود و با همدلی و برنامه محور بودن ان شاالله به نتیجه مطلوب برسیم.

آقای مهدی ناصری نائب رییس هیئت مدیره شرکت مرکزی استان نیز ضمن تشکر از مدیریت ،حراست و همکاران حج و  زیارت استان در برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت مرکزی به صورت مجازی  بر لزوم تقویت نقاط مثبت و حذف نقاط منفی در عملکرد های قبلی تاکید کرد.نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مرکزی نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مرکزی دفاتر زیارتی در این جلسه  از مدیر حج و زیارت استان خواست تا ضمن نظارت بر عملکرد هیئت مدیره جدید  از ایشان نقشه‌ی راه و هدف گذاری را برای ۲ سال پیش رو بخواهند و مکلف به ارائه گزارش کنند.استفاده از تجربیات هیئت مدیره قبلی و ایده‌های کارگزاران زیارتی از دیگر مواردی بود که آقای ناصری  بر آن تاکید داشتند .

وی از مدیر حج و زیارت استان درخواست کرد تا هرگونه کوتاهی و لغزش را مستقیماً به اعضای هیئت مدیره متذکر گردند ، و افزود که بی شک همه ما قائل به رعایت قوانین هستیم و حج و زیارت بعنوان پشتیبان ما در انجام امور محوله محور اصلی خواهد بود.

در ادامه این جلسه آقای عباسعلی قربانزاده بازرس شرکت مرکزی نیز ضمن تبریک به هیئت مدیره جدید و قدردانی از زحمات هیئت مدیره قبلی شرکت مرکزی ، با توجه به خبر لغو روادید عراق و راه اندازی سفرهای عتبات در روز جاری، موضوع اعزام زائرین به عتبات  عالیات  را اولین مسیر حرکتی هیئت مدیره جدید  دانست  که با تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی  لازم تحت نظارت حج و زیارت باید به بهترین نحو دنبال گردد.

وی از اعضا هیئت مدیره جدید خواست تا از ظرفیت موجود و پشتیبانی مدیر محترم حج و زیارت استان کمال بهره مندی را ببرند تا شاهد تغییرات مناسب در در این دوره باشیم.

بازرس شرکت مرکزی دفاتر زیارتی افزود: همه فعالیت های شرکت مرکزی باید منطبق با قانون باشد و ضمن رعایت این مهم باید انتقاد پذیر نیز باشیم که باعث کمک به ما خواهد شد و این انتقادها نگرانی ندارد که با تبیین راه از سوی مدیریت محترم حج و زیارت در جلسه انتخابات هیئت مدیره شرکت مرکزی و رهنمودهای ایشان این مهم به بهترین نحو سیاست گذاری گردید.

آقای حسن وحیدیان دیگر عضو هیئت مدیره شرکت مرکزی  نیز در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از حج و زیارت استان ،  آگاهی بخشی به کارگزاران زیارتی از اقدامات صورت گرفته در هیئت مدیره شرکت مرکزی را به عنوان یک اصل نام برد که باید در این دوره به بهترین نحو صورت پذیرد که باعث رفع شبهات خواهد شد و افزود : می بایست از نظرات کلیه کارگزاران در راستای بهینه‌سازی امور و فرآیندها در شرکت مرکزی استان  استفاده کرد و با سفر به شهرستان های استان موارد قابل طرح از سوی کارگزاران شهرستان نیز پیگیری گردد و پیشنهاد میگردد: فعالیت اقتصادی نیز در موضوع دوم بعد از امور زیارتی در دستور کار شرکت مرکزی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه  آقای جواد شاد مدیر حج و زیارت خراسان رضوی بعد از استماع سخنان هیئت مدیره جدید،  ضمن عرض تبریک  به ایشان بهره مندی از خرد جمعی را به عنوان یک اصل از توصیه های اسلامی در موضوع هیئت مدیره شرکت مرکزی دفاتر زیارتی  استان یادآور گردید.

مدیر حج و زیارت استان افزود از استفاده از خرد جمعی لازمه کار گروهی است  و هیئت مدیره نمایندگان کارگزارانی هستند که می بایست طبق اساسنامه عمل کنند، و انجام هرگونه فعالیت شرکت مرکزی میبایست  بر اساس اساسنامه باشد و حج و زیارت فقط از اقداماتی پشتیبانی خواهد نمود که طبق قانون و بر اساس اساسنامه برای فعالیت شرکت مرکزی تعیین گردیده است  و مخالفت حج و زیارت در برخی از طرح‌ها از سوی شرکت مرکزی  در دوره های قبلی نیز در همین راستا بوده است.

 جواد شاد تاکید نمود که هرگونه فعالیت خارج از چارچوب تعیین شده بر اساس اساسنامه و قانون ، بر عهده هیئت مدیره محترم خواهد بود و حج و زیارت به هیچ عنوان از این قبیل فعالیت ها پشتیبانی نخواهد کرد و قطعاً همانگونه که در گذشته نیز  پشتیبانی حج و زیارت از فعالیتهای قانونی و تعریف شده شرکت مرکزی  موجبات راه گشایی  و رفع موانع بوده است، این حمایت و پشتیبانی تداوم خواهد داشت.

مدیر حج و زیارت استان خطاب به هیئت مدیره جدید شرکت مرکزی یادآور گردید که هرگونه تخطی از قوانین، فرار مالیاتی و تضییع حق زائر  دین شرعی خواهد داشت و قطعاً از سوی حج و زیارت برخورد قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت و حج و زیارت به منظور صیانت از حقوق زائر و کارگزار در کنار شرکت مرکزی خواهد بود  و از آنجایی که ذات شرکت مرکزی زیارتی است، اهم توجهات می‌بایست در حوزه زیارت و معنویت باشد و به دنبال منافع مادی نباشد و صرفه و صلاح زائر مهمتر از همه امور است و نباید فدای منافع کارگزاران گردد که بی شک این مخالف نظر کارگزاران زیارتی نیز است  و قطعاً با هرگونه تضییع حق زائر برخورد خواهیم کرد ،زیرا اصل در حوزه زیارت زائر است .

جواد شاد مدیر حج و زیارت استان در قسمتی از سخنان خود از هیئت مدیره جدید خواست تا کارها را بر اساس منطق و عقل پیش ببرند و  و برنامه ریزی را به شکلی داشته باشند که فکر و تصمیمات لازم در هیئت مدیره صورت پذیرفته و توسط مدیر عامل اجرایی گردد و افزود نظم و حضور در جلسات و پیگیری مصوبات و عمل گرایی مورد انتظار است و اختلاف سلیقه امری بدیهی است که باعث تبادل نظرات و بررسی راهکارهای جدید خواهد گردید و تاکید نمود که همدلی و همراهی اعضاء لازمه و اصل است که با خرد جمعی بهترین راهکارها میبایست انتخاب گردد.

 ایشان تاکید داشتند که هیئت مدیره برنامه های  خود را بصورت کوتاه مدت و بلند مدت تدوین نموده و پس از تصویت در هیات مدیره آن را با شیوه اجرایی لازم به شرکت ابلاغ نمایند و لازم است کارها بصورت برنامه محور پیش برود و گزارش کار بر اساس برنامه های از قبل تعیین شده باشد و هیئت مدیره جدید برنامه خود را طبق زمانبندی و آنالیز مشخص به حج و زیارت اعلام نموده و هر سه ماه یکبار گزارش آن را به حج و زیارت ارسال کند تا مدیر استان گزارش مذکور را به اطلاع کارگزاران زیارتی برسانند.

جوادشاد ضمن اشاره به جلسه با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و زمینه فعالیت در موضوع توریست سلامت ،این ظرفیت را بعنوان یک کار عملیاتی مهم در آستانه فعالیت هیئت مدیره نام برد که مقرر گردید پیگیری لازم از سوی مدیر عامل شرکت مرکزی صورت پذیرد.

در پایان این جلسه آقای محمد حسن جباری مسئول حراست حج و زیارت استان نیز ضمن تبریک انتخاب اعضاء جدید هیئت مدیره شرکت مرکزی و تاکید بر رهنمودهای مدیریت حج و زیارت استان ؛ از زحمات هیئت مدیره قبلی نیز قدردانی داشت و هدف گذاری و شفاف سازی را بعنوان دو اصل مهم در هیئت مدیره برشمرد .

مسئول حراست حج و زیارت استان افزود : در دوره قبلی بعلت تعطیلی فعالیت های زیارتی حرکت به جلو در شرکت مرکزی شاهد نبودیم که با رفع مشکلات مذکور امیدواریم شاهد رونق و فعالیت شایسته در فعالیت های شرکت مرکزی باشیم و میبایست شاهد اجرایی شدن مصوبات و بالفعل شدن آن باشیم تا رضایت خداوند و خرسندی کارگزاران و زائرین را ان شاء الله شاهد باشیم.

از خود گذشتگی، هم افزایی ، همدلی، ارائه راهکار و پیگیری تا حصول نتیجه از دیگر مواردی بود که مورد تاکید ایشان بود.

لازم بذکر است آقای جواد سنایی فرخی دیگر عضو جدید هیئت مدیره نیز با اطلاع قبلی بعلت مسافرت در این جلسه حضور نداشتند.

 

 

عباس خداشناس امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار